Nee, nee & nee. Er is geen lagere bezel voor de 007 te krijgen. De ideale kast voor een 62MAS mod is een SKX031, die is alleen kwalitatief minder en dan moet je je afvragen of je daar geld in wil stoppen.
Die kroon is best wel een goede, alleen plexiglas op een SKX past gewoon niet. De SKX is en blijft een toolwatch en daar hoort geen plexi op (in mijn ogen).
Maar wel single domed saffier voor die mooie vertekening .
Vent, doe ermee wat je wil. Ik hou de kaken op elkaar, want ik wil geen ban. Dadelijk zit ik naast @Logie en @25tien in het strafhok. [quote=“drex, post:63, topic:113009”]
Bovendien respecteert u mijn weloverwogen mening niet.
[/quote]
Na je voorgaande nachtelijke escapades en je stortgang van beledingen richting de forumleden zou je warempel wel eens gelijk kunnen hebben. Toch laat ik dit graag in het midden.
Mijn omaatje zei altijd; als je niks leuk te zeggen hebt, zeg dan niks.
Wat betreft mods, ik snap niet wat er überhaupt op tegen kan zijn om een horloge aan te passen zodat je hem persoonlijk mooier vind.
Deze SKX is er wat mij betreft ook op vooruit gegaan, top!
Precies… het raakt ons, het doet ons pijn, maar we blijven er de schouders onder zetten, we blijven positief en blijven goede hoop houden dat iedereen hier ons ooit gaat begrijpen!
Maar ach… zo lang wij elkaar maar snappen toch @Logie?
Hoezeer me dit ook pijn doet moet ik ome @drex horloge-inhoudelijk toch even tot op zekere hoogte bijvallen. Dat valt niet mee: hij is de laatste tijd zo chagerijnig en raar bezig. Ik hoop maar dat ie z’n medicatie weer heeft gekregen zodat ie net als @25tien en @Logie weer een productief en oppassend forumburger kan worden.
Maar ook voor mij geldt dat een SKX slechts tot op bepaalde hoogte gemod moet worden, omdat het dan geen SKX meer is. Dat horloge is in mijn ogen echt een icoon. Het origineel is baas, en met een subtiele mod kan het een eindbaas worden. Maar het moet wel herkenbaar blijven.
De mod die je voor @anon50762135EV maakte is op het randje: Het behoud van de oorspronkelijke datum en dagschijf… Prima. Het vlakke saffier en de SKX171 plaat… dikke prima. Da’s eindbazen spul.
De secondenwijzer en coin edge bezel zijn echter minder charmant dan de oorspronkelijke lollipop en de ouderwetse olijke dubbelgeribbelde bezel.
Daarmee is de mod prachtig, maar ergens in m’n achterhoofd is de iconisatie er een beetje afgepoetst.
Wel weet ik te waarderen dat je Seiko’s oorspronkelijke ontwerp eert door de chapter ring niet helemaal uit te lijnen. Chapeau! Ik plengde een traan toen ik het zag.
Hahaha schei uit, ik was er beroerd van toen ik dat scheve ding zag op de foto van Ide
Mja ik kijk er wel anders tegen aan, ik wil gewoon bouwen mien jongen. In mijn voorsteltopic heb ik het al gezegd; voor mij is de hobby knutselen. Niet sparen voor een grail van een half jaarloon.
Ongeacht wat je van deze combo denkt, check this out. Uit eerbetoon voor Seiko zit er zelfs nog hardlex in (terwijl ik nog wel saffier in de la heb liggen).
Op de band na is er niks aftermarket, en dat blijft bij deze ook: