Een reden om geen Rolex te kopen?

Valt mij op dat the Watchfinder afgelopen maand veel filmpjes maakt waarin hij horloges vergelijkt ten nadele van de Rolex.

2 likes

Zd zijn onderdeel van Richemont dacht ik :sweat_smile:

EDIT:

https://www.richemont.com/10-press-news/other-group-announcements/669-richemont-acquires-watchfinder-co-uk-limited.html

Ja, het staat zelfs op de site van Richemont.

6 likes

Je denkt dat die invloed uitoefenen op hetgeen in die filmpjes gezegd wordt?

eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat ik niet onder contract sta. Mag gewoon lekker zeggen wat ik wil. :sunglasses:

Zou jij als bedrijf het product van de concurrent aanprijzen ipv je eigen product :man_shrugging:t2:

1 like

Ach als ik een Rolex naast een van mijn Invicta’s houdt dan kan ik niet onderuit dat deze ongetwijfeld veel beter en mooier afgewerkt is. Alleen blijf ik er wel bij of de prijs dit rechtvaardigt. Ik ben van mening dat dit niet het geval is.:upside_down_face:

2 likes

De invicta bedoel je

4 likes

Ontopic: er zijn veel interessantere horloges te krijgen dan de standaard Rolex (Sub, OP, DJ). Rolex is een veilige keuze voor heel veel mensen. Echte horlogeliefhebbers zijn het meestal niet…:shushing_face:

Uhm…een MB verkoper gaat toch geen BMW de hemel inprijzen…

6 likes

The watchfinder verkoopt toch ook Rolex horloges?

3 likes

Ik wou net zeggen

Dat doen ze alleen om de schijn van onafhankelijkheid op te houden :wink:

2 likes

en om flinke knaken te verdienen want als je wilt verkopen moet je niet bij watchfinder zijn…

Er zijn net zo veel redenen om geen Rolex te kopen als dat er zijn om er wel 1 te kopen. Dus voor elk filmpje dat er 1 aanprijst kan je er ook 1 vinden die dat niet doet. Veelal gebaseerd op smaak of budget. En als budget en issue is krijg je veelal meer voor je euro elders.

1 like

Flinke knaken moet je sowieso imho doen met echt werk en niet met verkoop van tweedehands meuk :stuck_out_tongue:

1 like

Deze Omega is zo’n onelegant gevaarte. Wat heb je aan al die mooie techniek, als in feite bijna niemand het horloge past. Alsof je schoenen alleen in 47,5 verkoopt.
Dit heeft ook niet zoveel met Rolex te maken. Behalve dat Rolex snapt dat hun horloges vaker in de boardroom op 100m hoogte gedragen wordt, dan 100m onder de zeespiegel.

4 likes

Maar dat is bij een Omega toch net zo? Zit niet per se een wereld van verschil in prijzen geloof ik

Richemont heeft de hut gekocht vanwege gestoord succesvol. Ben benieuwd wat er betaald is.

Omzet van Watchfinder in 2017 was al ruim 100.000.000 Pond (yep, ruim honderd miljoen) en dat was nog vóór de hele horlogemanie pas écht begon.

2 likes

Wat een verschrikkelijk lelijk en groot horloge, die Seamaster. Daytona trouwens idem.

Geef mij maar een lekkere 36mm datejust. :+1:t2: en voor t geld kan ik er nog iets moois naast kopen

Beetje rare vergelijking;

Speedmaster = Daytona
Seamaster = Submariner

En een Sub met chrono functie, moet er niet aan denken.

Voor mij de zwarte daytona graag :ok_hand:

2 likes

Design is wel een reden om voor Rolex te kiezen, wat is die Omega over the top zeg, al die kronen en pushers ook. De overname van Richemont gooit toch wel een beetje roet in het eten van de ‘journalistieke’ onafhankelijkheid.

Oh en overigens:

De naam Rolex in de titel gebruiken zal zijn cijfers een flinke boost geven, laat staan dat je Rolex in een ‘negatief’ licht zet.

Bestaat er nog echte onafhankelijk journalistiek (in horlogewereld)?