Al een tijdje ben ik op zoek naar een dress watch met een lederen bandje om formeel te kunnen dragen. Voor mij is de look van een Cartier tank ook een soort grail en zou ik ultiem zo-eentje om de pols willen hebben. Nu de waarheid slaat toe en als student ligt dit te ver uit mijn budget. Ik ging dan op zoek naar iets met de gelijkaardig dimensies van zo’n klassieke Louis de Cartier (23x30mm) dat wel gemaakt is om erop te lijken. Al lang was een seiko tank quartz in het vizier. Het vrouwenmodel dan wel, zo worden die gemarket met die case dimensies. Ik vind dat allemaal maar wat bs.
Nu kwam ik bij een juwelier gisteren langs en zag ik een exemplaartje van het merk rodania dat nog meer ging naar het origineel. Weliswaar is hier te spreken van gewoon Cartier kopiëren, een hommage dan? Die discussie laat ik liever links liggen.
Rodania werd eigenlijk meest verkocht in recente historie in Belgie en is bekend door zijn reclamedeuntje in het wielrennen. Nu bestaan ze nog steeds en bieden ze dit model aan voor iets van €250. Ik ben het aan het overwegen maar weet niet zeker of Rodania wel te vertrouwen is. Eigenlijk zijn er weinig tot geen reviews van dit of enig ander horloge. Het model heet de Cellini en op hun site zie je duidelijk dat die lijk eigenlijk de kopietjes zijn van Cartier. Wat denken jullie?
ben niet echt een Rodania collector,
maar heb er wel eentje,
is ondertussen al op ouderdom (vintage)
het is een quartz horloge en heeft de tand des tijds goed doorstaan,
dus het vertrouwen in dit merk is bij mij uitstekend
Als je deze mooi vind dan moet je er voor gaan.
Maar wat Ruud al aangeeft plakkertje. Niet dat dat perse slecht hoeft te zijn.
Zelf heb ik ook een “plakmerk automaat” loopt gewoon goed.
Wow excuseer ik ben helemaal gemist. Zonder na te denken heb ik inderdaad Cellini gezet, een Rolex model. De echte naam van deze Rodania lijn heet Lausanne.
Als je de looks van een Cartier wil, dan zit je helemaal goed met die Rodania.
Rodania heeft niet meer hetzelfde aanzien als voorheen. De kwaliteit en de service zitten volgens mij wel goed.
Is misschien geen punt voor jou ….
een Rodania tweedehands verkopen wordt moeilijk. Een Tank model nog moeilijker. Eigenlijk doen alle hommage Tank modellen het niet goed tweedehands.