Een roerige maand !

Ik zou met Roel (@MotoSkooly) in december gaan kijken of we samen ergens voor een leuke prijs een Breitling SOH konden scoren. Nadat ik mijn Seamaster voor dit doel had verkocht stond er een Rolex O.P. In het blauwe gedeelte.

Ik kocht de O.P. En vertelde Roel dat ik afhaakte wat betreft de Breitling SOH.

Roel feliciteerde me en vroeg me een paar dagen later of ik zin had om mee te gaan naar Amsterdam, we zouden een bezoekje gaan brengen aan de Seiko shop om wat Grand Seiko‘s te bekijken. Ook zouden we even bij Gassan gaan kijken en een hapje gaan eten, Roy (@royke74) zou ook van de partij zijn en Christiaan (@ThaPapper) zou zich bij het gezelschap in Amsterdam aansluiten. Wat een bezetting, gezellig !!!

Ik was erg happy met mijn 3piece collection maar ik vond een stalen band op de IWC toch wel erg mooi.

Dus voor we vertrokken geïnformeerd bij de IWC boutique wat een stalen band zou kosten voor de Mark XVIII.

Nou dat is wel erg veel geld, daar moest ik toch nog even over nadenken. Na dit besproken te hebben met het reisgezelschap waren we het er unaniem overeens dat de stalenband geen €1290,- meerwaarde had op de toch al prachtige IWC.

Terwijl we bij Gassan een beetje aan het rondsnuffelen waren besloot ik een Rolex Explorer te passen. Dat had ik niet moeten doen want op dat moment realiseerde ik me dat de onlangs aangeschafte Oyster Perpetual plaats moest gaan maken voor de Explorer.

Waarschijnlijk heb ik dit hardop gedacht want Roy liet er geen gras over groeien en stuurde een berichtje aan Luuk (@Number4) dat mijn O.P. misschien te koop zou komen. Luuk vroeg of hij langs mocht komen en de deal was snel gemaakt, een week later was de Explorer een feit.

Na de Explorer gepast te hebben zag ik de IWC Mark XVIII op staal en ik vond hem geweldig. Maar ja €1290,- voor een band, nee dat ging me te ver.
Ik vertelde Roy dat ik er aan dacht om mijn IWC misschien te verkopen en om er een op staal via Chrono24 aan te schaffen. Daarna zijn we gezellig gaan eten en de Seiko store bezocht. TOP AVOND !!!

Enkele dagen later kreeg ik van Roy een berichtje dat hij mijn IWC, vroeger dan hij eigenlijk gepland had, wilde overnemen. Ik noem een prijs, hij gaat akkoord en ik kan de IWC op staal bestellen. Wat een topgozer die Roy :+1:

De volgende dag mijn dagelijkse check bij Crownguard en ten2two, staat er bij Ramón de Breitling SOH te koop. :sweat:
Twijfel, twijfel toch maar een mailtje naar en een belletje met Ramon, even later stond de SOH onhold en een paar dagen later heb ik hem opgehaald.

Wat een avondje Amsterdam niet al teweeg kan brengen :smile::+1:

100 likes

Wat een verhaal. Smaakt naar meer!!!

4 likes

Prachtig Ben. Je hebt bijna één van mijn favorieten (114270) en in mijn optiek één van de weinige mooie Breitlings te pakken.

Ik denk dat je het hier wel even mee vol kan houden :heart_eyes:

4 likes

Tsja… als je dit zo even in een paar regels terug leest, is het redelijk bizar hoe een avond horloges kijken kan lopen. Ik moet wel zeggen dat ik zelf erg blij met de gelopen zaken ben… en ik denk jij ook @Boetje! Wat een prachtige collectie heb je nu. De iwc die je afwisselend op staal danwel leder kunt dragen. De Rolex die bij iedere gelegenheid past. En de SOH in deze combi😍!
Top Ben

4 likes

Ik wou het er voorlopig even bij laten. :smile:

5 likes

Dat ben ik zeker van plan :wink::+1:

2 likes

Zeker weten :smile::+1:

Leuk om te lezen man! Het kan raar lopen, maar je hebt toch je Breitling. Geniet ervan en mooie collectie zo.

1 like

Bewogen tripje :grin:
Maar mooie collectie :ok_hand:

1 like

Een goede smaak , kan je niet kopen.
Mooie horloges wel.

@Boetje heeft beide !

1 like

Mooie collectie heb je nu :ok_hand: gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Leuk om terug te lezen hoe jij deze maand zo hebt beleefd. Je had al een mooie 3 piece collectie, maar nu is deze echt helemaal top! Geniet ervan en blijf de foto’s posten hier :yum:

1 like

Supertrio :ok_hand:

1 like

Lekker hoor!

1 like

Goed bezig!

1 like

Had hem ook zien staan op de Mesh. Heerlijke
Combo! Veel plezier ermee

1 like

Even wat kijken…:joy:

1 like

Mooi verslag, van een geweldige ervaring!

1 like

Lekker man! Heel mooi trio! Klasse!

1 like

Leuk verhaal om te lezen en je wisselingen zijn als resultaat van deze roerige maand helemaal top !

1 like