Ik zou met Roel (@MotoSkooly) in december gaan kijken of we samen ergens voor een leuke prijs een Breitling SOH konden scoren. Nadat ik mijn Seamaster voor dit doel had verkocht stond er een Rolex O.P. In het blauwe gedeelte.
Ik kocht de O.P. En vertelde Roel dat ik afhaakte wat betreft de Breitling SOH.
Roel feliciteerde me en vroeg me een paar dagen later of ik zin had om mee te gaan naar Amsterdam, we zouden een bezoekje gaan brengen aan de Seiko shop om wat Grand Seiko‘s te bekijken. Ook zouden we even bij Gassan gaan kijken en een hapje gaan eten, Roy (@royke74) zou ook van de partij zijn en Christiaan (@ThaPapper) zou zich bij het gezelschap in Amsterdam aansluiten. Wat een bezetting, gezellig !!!
Ik was erg happy met mijn 3piece collection maar ik vond een stalen band op de IWC toch wel erg mooi.
Dus voor we vertrokken geïnformeerd bij de IWC boutique wat een stalen band zou kosten voor de Mark XVIII.
Nou dat is wel erg veel geld, daar moest ik toch nog even over nadenken. Na dit besproken te hebben met het reisgezelschap waren we het er unaniem overeens dat de stalenband geen €1290,- meerwaarde had op de toch al prachtige IWC.
Terwijl we bij Gassan een beetje aan het rondsnuffelen waren besloot ik een Rolex Explorer te passen. Dat had ik niet moeten doen want op dat moment realiseerde ik me dat de onlangs aangeschafte Oyster Perpetual plaats moest gaan maken voor de Explorer.
Waarschijnlijk heb ik dit hardop gedacht want Roy liet er geen gras over groeien en stuurde een berichtje aan Luuk (@Number4) dat mijn O.P. misschien te koop zou komen. Luuk vroeg of hij langs mocht komen en de deal was snel gemaakt, een week later was de Explorer een feit.
Na de Explorer gepast te hebben zag ik de IWC Mark XVIII op staal en ik vond hem geweldig. Maar ja €1290,- voor een band, nee dat ging me te ver.
Ik vertelde Roy dat ik er aan dacht om mijn IWC misschien te verkopen en om er een op staal via Chrono24 aan te schaffen. Daarna zijn we gezellig gaan eten en de Seiko store bezocht. TOP AVOND !!!
Enkele dagen later kreeg ik van Roy een berichtje dat hij mijn IWC, vroeger dan hij eigenlijk gepland had, wilde overnemen. Ik noem een prijs, hij gaat akkoord en ik kan de IWC op staal bestellen. Wat een topgozer die Roy
De volgende dag mijn dagelijkse check bij Crownguard en ten2two, staat er bij Ramón de Breitling SOH te koop.
Twijfel, twijfel toch maar een mailtje naar en een belletje met Ramon, even later stond de SOH onhold en een paar dagen later heb ik hem opgehaald.
Wat een avondje Amsterdam niet al teweeg kan brengen