Een Rolex kopen met BnP of Watch only?

Ik ben altijd van het principe geweest dat een doosje en papieren me niet boeien.
Alhoewel blijkt dit in de Rolex markt een grotere premium te vereisen dan bij bv Omega.

Zou jij ooit een Rolex kopen watch only (significant goedkoper uiteraard en vaststaande authenticiteit).

yep, papieren spelen niet zo’n grote rol als je tenminste zeker bent van de authenticiteit. papieren zijn wel interessanter in de verkoop omdat de meesten dat vragen als bewijs van authenticiteit, vooral de niet kenners dan.

Ik zeg nooit, nooit. Echter heb ik graag een complete set; papieren, box, etc wanneer ik een horloge koop. Nieuw of tweedehands.
Dit, niet om de echtheid te garanderen maar voor mijn eigen verzamelwaarde.

Als je een drama wilt bij een servicebeurt omdat hij gestolen blijkt te zijn: vooral doen :wink:

1 like

Op zich zou er ook gewoon een recent bewijs van service bij kunnen zitten. Je kan tevens altijd laten controleren bij een AD of deze als gestolen opgegeven is bij Rolex. Maar een recent bewijs van service geeft buiten zekerheid ook nog eens 2 jaar garantie.

Zeker bij vintage! Het scheelt een bom geld en de doos staat toch maar in de kast.

Heel modern heb ik het liefst compleet.

Gr. Roel

Inderdaad bij een moderne verwacht je eerder dood en papieren. Ik heb nog nooit zonder gekocht, maar ook nog nooit vintage. Voor vintage zou ik wel zonder papieren durven gaan met servicebewijs erbij.

Waarom zou het voor Rolex anders zijn dan voor een ander merk? Als de prijs goed is zou het voor mij geen probleem zijn.

Tuurlijk. Als het prijsverschil er naar is.

Als de prijs er naar is, zou het mij niet zo veel uit maken. De doos en papieren draag ik tenslotte niet :yum:Liefst heb ik wel de complete set natuurlijk.

Nou ik kom er liever levend vanaf :wink:

Voorkeur voor compleet, anders met papieren en als de prijs heel scherp Is en ie authentiek&niet gestolen Is, mag kaal ook. Antwoord dus ja.