Een seiko A133-5000R ''schoonmaken''

hai allemaal een vraagje een van mijn oude lc seiko’s (zie foto) daar werken de linker 2 drukknopjes niet meer van…je voelt dat ze smerig zijn…,
is het (voor een leek …een hele grote leek) te doen het uurwerk eruit te halen en de drukkers schoon te maken??..ik ben wel technisch,maar dat heeft natuurlijk niks met dit te maken

Ik weet niet hoe technisch je bent met minuscule knopjes en ringetjes die wegschieten naar de bermuda driehoek, ook wel “de vloer” genoemd? :slight_smile:

Kijk anders even de service manual door.

http://www.seikodigitalwatches.com/AXXX/A133A.pdf

ik heb het al voor elkaar …
stelt echt niets voor …achterkant eraf ring met pinset omhoog module eruit…klaar…
maar er was al een clipje weg linksboven (aanzicht)…knopjes eruit gehaald …alles werkt weer helemaal top…alleen een clipje is weg …ik zal wel een kijkshophorloge kopen …en kijken of die clipjes goed zijn…

nog bedankt voor de manual. (tu) …maar die had ik ook al gevonden.

Je bedoelt één van die klemmetjes voor de knopjes? Damn :frowning:
Het gebeurt me vaker dat ik héél voorzichtig ben, en dat zo’n rottig veertje tóch los schiet, en via mijn bril wegschiet in het grote limbo dat mijn vloer is.
Je hebt kans dat zo’n kijkshophorloge niet zo’n clipje gebruikt. Ik zal van het weekend eens kijken of ik wat heb. (ik wil je niet blijmaken met een dooie mus…)

Ik heb ook nog ringetjes liggen, komen volgens mij ook van een vintage digital seiko. Je mag er eentje hebben, pb maar even je adres. Garandeer niet dat hij past maar het is een poging waard.