Een Seiko Marine Master 300 over de vloer

Mooi. Feli.

Maar veel te groot voor je pols. Weg ermee. :grin:

Veel plezier ervan.!!

Elf.

1 like

Mijn likes zijn op, maar ehh :heart_eyes:

2 likes

Mooie klok. EƩn van je betere aankopen na je pauze. :wink:
Vooral de kevlar combi is retegaaf!

Ze mogen hier van alles roepen en dat doet de MM300 altijd wel :wink: EƩn antwoord: MM300 rules :raised_hands:

10 likes

Bam!!!

1 like

MM rules!

10 likes

Kom er maar in @Selie!

OT: proficiat Ide, de ultieme tool!

1 like

Ik was ook zo’n twijfelaar, maar ben er op terug gekomen. Mooi afgewerkt horloge.

1 like

Ik vind de MM300 ook een prachtig horloge. Geniet ervan Ide.

De enige nadelen:

• Het is een Seiko van €1500, maar dit gevoel is persoonlijk.
  • Hardlex i.p.v. Saffier
  • monobloc case dus service is niet heel makkelijk. Volgens mij moet hij naar Japan?
  • geen keramische bezel
  • Ongereguleerd GS uurwerk, jammer…

Yup had ik aanvankelijk ook

Naar ik begrijp is er in Engeland ook iemand die er mee uit de voeten kan [quote=ā€œMT043, post:69, topic:73832ā€]
Ongereguleerd
[/quote]

Hij loopt er mooi en precies, geen punt

1 like

Je wilt een Seiko van minder dan 1500, maar wel een gereguleerd GS uurwerk, keramische bezel en saffier? Dat wil ik ook wel.

Beetje een vreemde beredenering. Kenmerken noemen die beter zijn dan de gemiddelde Seiko of dit horloge juist dit horloge maken, maar het toch als nadeel bestempelen. Zo kan je natuurlijk op ieder horloge wat als ā€˜nadeel’ bestempelen. Je kan de kenmerken ook als voordeel bestempelen.

Hardlex heeft ook voordelen ten opzichte van saffier. Het barst namelijk minder snel.
Dat hij naar Japan moest voor service was vroeger zo. Tegenwoordig kan dat ook gewoon bij bepaalde Seiko dealers in Nederland.
Ontbreken van een keramische bezel is op geen enkel horloge een ā€˜nadeel.’ Het is hooguit een positief punt op de horloges die het wel hebben.
Ongereguleerd GS uurwerk? Het is nog steeds wel een GS uurwerk. Het is nog steeds een ā€˜voordeel’ ten opzichte van goedkopere Seiko’s.

5 likes

Naar aanleiding van dit topic voel ik een totale Oris Aquis-dump aankomen en een run op de MM.

3 likes

Die is al een tijdje gaande :wink:

Idem, ze staan volgens mij nooit langer dan 48 uur op het verkoop gedeelte haha!

[quote=ā€œCandide, post:73, topic:73832ā€]
Die is al een tijdje gaande :wink: [/quote]
Volgens mij zijn er nog een aantal zonder verkoop topic.

Ik heb afgelopen weekend een Aquis in de etalage zien liggen, wat een apparaat. Met mijn ranke polsen is het een monsterlijke combinatie. Definitief geen Aquis voor mij. :slight_smile:

Valt het zo tegen dan? Wat is je polsmaat? Ik heb ook smalle polsen, en de Aquis staat hoog op het lijstje…

Met polsen onder de 18 a 19 cm is die 43mm versie op bracelet behoorlijk bonkig door lugs en eerste twee schakels.

Echt even passen.

A.s. vrijdag maar even passen dan. Mijn polsen zijn kleiner dan 18 cm dus ben bang dat 't m niet gaat worden de Aquis😭 maar goed eerst maar eens passen…

Er zijn 40mm versies, dat zou prima moeten kunnen.

Net zo makkelijk verkrijgbaar als de 43mm?

Ik bedoel het niet op die manier dat je dat allemaal voor dat geld moet krijgen. Maar dan heeft voor mijn gevoel de Oris Aquis bijvoorbeeld meer voordelen.

Ik snap dat je geen gereguleerd GS uurwerk kan krijgen voor dat geld. Maar dan heb ik liever een betrouwbare ETA/Sellita denk ik.

Maar hij blijft mooišŸ‘šŸ»