Een site waar "echte" horloges te koop aan worden geboden...?

Bedankt voor de tip over het B&B verhaal… 159 euro betaald… nog een relatief zachte leerschool :wink:

Nu ben ik op zoek naar veiling/verkoopsites waar itt e-bay echte horloges worden aangeboden die de moeite waard zijn.

Binnenkort wil ik naar München naar een veilinghuis, maar oriënteren op i-net kan geen kwaad. Misschien kan ik me die reis besparen.

Iemand tips voor sites (gebruikt en ongebruikt)?

Gr. Ruben

Het is beter als je een antwoord op een post plaatst onder die post en niet een nieuw onderwerp start.

Maar goed, zo’n veiling/marktplaast-site bestaat niet. De grootste kans niet te worden genaaid is http://horloge.paginamarkt.nl (al zeg ik het zelf) maar ook daar zijn er geen garanties en is het aanbod veel lager. Je kunt wel de duurdere juweliers/horlogiers bezoeken via http://horloge.pagina.nl

Thnx Henrik,

ik zal me de “etiquête” van deze site/forum eigen maken!
bedankt voor de tips… ik zal eens gaan kijken!

gr. Ruben

Een andere vraag die me invalt na het lezen van met name de berichten over “plakmerken”. Er is daar ook sprake van gerenomeerde merken die er B-merken op nahouden. Is het een idee om een lijst te maken van die B-merken en hun voorbeeld/origineel?

wat voor horloge zoek je precies?

tussen de plakmerken kun je ebay ook veel moois tegenkomen hoor (vintages etc)…
Het is gewoon goed zoeken.
1 manier om de plakmerken eruit te filteren is al om alleen op ‘veilingen’ te zoeken en de ‘direct kopen’ aanbiedingen uit te schakelen.
Is mijn ervaring :slight_smile:

“precies…?” het horloge dat ik precies zoek is het horloge van iemand die er een georven heeft en die geen benul heeft van wat hij verkoopt… maar zijn we daar niet allemaal naar opzoek…? :wink:

De duurdere topmerken liggen (nu nog… werkzoekende na afstuderen) buiten mijn bereik, maar ik ben opzoek naar degelijke horloges met interessante complicaties die een kwalitatief goed kaliber hebben… daarom ook de try met B&B… Daarom ook mijn vraag of er een mogelijkheid is om B-merken van gerenomeerde manufacturen op een rij te zetten.

Als bijbaantje heb ik gewerkt bij Siebel Juweliers in Venlo (toen ik daar nog woonde) Ik werd aangenomen als assistent-verkoper, maar omdat ik een beetje thuis was in horloges (en horloges en juwelen mijn hobby zijn!) werd ik al snel volwaardig verkoper en mocht vooral Duitsers Cartier, Ebel, Gucci (?), ed. en helaas ook Swatches en Seiko “aansmeren”. Daarnaast heb ik Duiste kennisen gehad waarmee ik regelmatig veilingen afging. Helaas is dat niet meer.

Nu ben ik vooral opzoek naar kwalitatief goede horloges, waarbij het me meer gaat om de techniek en de complicaties (het kaliber) dan om de manufactuur… Dat laatste wil ik (weer) oppakken als mijn beurs dat toelaat…

Ruben

Trouwens, het moet me toch even van het hart…(míjn kaliber :wink:

Ik heb ook het genoegen gehad in Venlo bij een concurrent (collega) de IL Destriëro Scafusia even in handen te houden… "and time stood still!

Je kunt hier ook leuk rondkijken…

http://www.chrono24.com/web/nl/start/u/index.htm