Maar wat dan wel?
Wie het weet mag het zeggen want mijn kennis is helaas niet toereikend :S
Hier de beloofde foto’s van het MP lot dat ik heb gekocht. Niet helemaal wat ik had verwacht (je hoopt altijd op een verrassing nietwaar 
Dit is een chroomstalen en ziet er van buiten en van binnen goed uit, loopt en is compleet. (moet wel even gekuist en afgeregeld worden).

Dit is een massief zilveren, loopt niet en heeft een seconde wijzer nodig.

Dit is een massief zilveren, loopt niet want mist kroon en stift volgens mij.

Dit is een chroomstalen, loopt niet en mist seconden wijzer,kroon en stift.

Tsja, dit waren 2 kasten die in elkaar zaten, ik heb ze voorzichtig los gemaakt en wat blijkt, de ene kast is compleet maar mist een uurwerk, de andere is helemaal compleet, past perfect in elkaar maar mist de seconden en minuten wijzer en loopt niet. Beide kasten zijn van massief zilver.

Dit spreekt voor zich, het is een automaat die loopt maar de datum verstelling is defect.

Dit spreekt ook voor zich, is compleet maar loopt niet.

Dit spreekt ook voor zich, mankeert niets aan, heeft een nieuwe Hirsch band en ziet er bijna nieuw uit en loopt perfect tot nu toe.

Dit spreekt ook voor zich, loopt en is compleet.

Dit setje is inmiddels op weg naar de vuilverbranding, materiaal is Mascotte leer (zo dun) en de gespjes zijn gemaakt van imitatie ijzer.

De Certina, Cyma en Enicar zijn voor mij bekende horloges maar de rest???
Al met al heb ik gemengde gevoelens over deze gok maar misschien kan ik iemand blij maken met onderdelen van de incomplete horloges, de balansjes ed. zien er goed uit evenals de rest voor zover ik kan bekijken.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die informatie hebben over de voor mij onbekende en of er horloges tussen zitten die de moeite waard zijn om te herstellen.
mvg, Frans