Een starterwatch voor mijn vriendin vinden

Graag zou ik mijn vriendin haar eerste ‘echte’ horloge willen kopen voor kerst. Als eerste horloge zou ik graag maximum tot 1000 eur willen uitgeven, zien of ze de microbe te pakken krijgt.

Ze houdt niet van mini horloges dus graag zocht ik iets tussen de 34mm en 38mm.

Ze houdt van zachte tinten en natuurkleuren.

Graag op staal en zilverkleurig, geen plated gold of gespoten goud.

Deze presage in het roze of blauw is er eentje die me leuk lijkt, verder heb ik niet echt iets mooi en vrouwelijk gevonden.

Graag hoor ik jullie tips en suggesties

10 likes

Mijn vrouw is heel blij met deze:

6 likes

SEIKO Presage Cocktail Time Cosmopolitan SRP839J1, 34mm, ongeveer €400

6 likes
1 like

Hamilton Jazzmaster Lady

3 likes

Tissot Le Locle Ladies Automatic in staal met ETA 2671 uurwerk. Prijsindicatie; moet zo rond de 500 wel te vinden zijn.

2 likes

Mijn vriendin heeft deze twee, is ze erg blij mee!

1 like

Wel boven budget, maar ik zou serieus ook kijken naar de Aquaracer van Tag Heuer en naar de master serie van Longines

Succes met de keuze

6 likes

Frederique Constsnt is ook het bekijken waard. Mijn partner is ‘over the moon’ met deze.

4 likes

En op staal:

Mag een vraag ook?

Denk jij dat zij een automaat kan waarderen?

Mijn vriendin heeft ook een Presage ladies en deze draagt ze gewoon altijd (die quartz Tissot dus)

5 likes

Neem in ieder geval een quartz.
Als ze horloges niets vindt zal ze opwinden en op tijd zetten helemaal een ramp vinden.

Ik spreek uit ervaring… al wil die van mij nu plotseling wel een Omega…extra uitkijken dus

4 likes

Goede keuze :+1:

+1 :+1: voor de Tissot Seastar.
Leuk model en kleur (in wit), mooie maat (36mm) en lekker praktisch (quartz).

1 like

+1 voor deze Seiko :ok_hand:

1 like

De linkse is 34mm

2 likes

kan ook op milanese

34-38mm is voor dameshorloges aan de grote kant. Die zijn eerder tot de 36 mm en dan tegenwordig vaak tussen de 32 en 34 mm. Maar algemener kan het zelfs kleiner dan 10 mm zijn.

Tot 1000 euro voor een horloge waar niet duidelijk is of ze er ook van houd lijkt me een risico. Zoals iemand anders al aangaf absoluut geen mechanisch horloge die kan alleen de liefhebber blijven dragen.

Die frederique constant is dan wel perfect denk ik. Misschien wel ook de bimetalen varianten toch te overwegen afhankelikl van andere sieraden die je vriending draagt.

Ja hoor ze is niet zo fel op een dagelijkse afwijking en een mooie rotor en open caseback kan ze wel op prijs stellen

1 like

Screenshot 2022-10-28 09.51.19

https://www.altherr.de/de/maurice-lacroix-aikon-quartz-35-mm-ai1106-ss002-350-1 a 799,-