Een Steinhart of een Grovana of een debaufre?

Nou ik wilde een holy grail kopen zoals dat nu populair heet volgens mij, maar dat gaat me toch niet lukken, het zou wel kunnen maar als ik bedenkt wat ik nog meer kan doen voor het bedrag voor mijn holy grail dan wacht ik daar lekker nog mee, nu is gewoon de tijd niet!

Hoe dan ook ik ben dus op zoek naar een Daily beater naast mijn Seiko Monster die er al jaren trouwe dienst op heeft zitten, mijn oog is nu gevallen op een hommage zoals dat heet!

Ik heb de keuze uit 3 merken, het lijstje mag aangevuld worden als jullie er nog meer weten !

Steinhart : “OCEAN 1 VINTAGE red” “OCEAN 1 VINTAGE” "OCEAN 1 BLACK\GREEN"
debaufre :Soortgelijke modellen(hoe spreek je de merknaam uit)
Grovana : via een inkoopaktie hier op het forum.

Nu heb ik gelezen dat Steinhart en Deboufre het zelfde merk is maar dat er wel verschil is kwa afwerking?

Heb ook gelezen over dat 1 van deze merken er af en toe een paar tussen heeft zitten die niet is voorzien van het bekende ETA uurwerk, en dat kwa afbouwen het bij 1 van deze horloge’s ook niet best is, maar omdat ik de horloges zo op elkaar vind lijken en ik veel te veel lees, zie ik door de informatie de horloges niet meer zeg maar!

Hoe dan ook ik vind het moeilijk kiezen, ze lijken het zelfde maar ik wil gewoon de beste van kopen, ik kies deze horloges trouwens omdat ik niet wil dat ik een hartverzakking krijg als er een krasje op komt, en die krijg ik zeker als me dat zal gebeuren als ik het horloge zal dragen waar deze horloges een beetje op lijken :stuck_out_tongue:

Ik zeg Steinhart…Zeer goed afgewerkt. Geschroefde band t.o.v. de Grovana. Debaufre is gewoon Steinhart maar ik vind het een drama naam.

Grovana is ook de fabrikant van Revue Thommen, dus met de kwaliteit zal het wel goed zitten.

Debaufre is het Amerikaanse Steinhart, ik zou tussen die twee voor de goedkoopste gaan, modellen zijn identiek.

dreski Schreef:

Ik zeg Steinhart…Zeer goed afgewerkt.
Geschroefde band t.o.v. de Grovana. Debaufre is
gewoon Steinhart maar ik vind het een drama naam.

Ja, het klinkt voor mij als een soort ziekte.

Ja ik begreep van een mede forum lid dat Grovana de kasten maakt voor Steinhart, dan zal er natuurlijk kwa afwerkening een hoop verschil kunnen zijn natuurlijk, maar het is wel een leuk weetje zeg maar!

En het klinkt als een ziekte, ja heb je wel gelijk in :smiley:

Zoals meerdere forumleden hierboven aan hebben gegeven: Steinhart zou ook mijn keuze zijn. Een dergelijke prijs/kwaliteitsverhouding (incl. service!) kom je nauwelijks tegen. Succes!

Eric

Heb een aantal Steinharts gehad (6:D) en ben zeer te spreken over
prijs/kwaliteit/service.
Kom er maar in MarcoV :):):sunglasses:

Steinhart.
Ten opzichte van de Amerikaanse Debaufre is de service beter (vraqag niet hoe het kan maar profiteer ervan) En de anderen, Grovana, Revue Thommen zijn in basis dezelfde waarbij Steinhart de beste afwerking heeft.

ok dan word het een Steinhart!

Moet eigenlijk nog even wachten, en dat is moeilijk!

Ik heb hem nu om de pols hangen…de Steinhart 47mm nav b-uhr heerlijk…(tu)