Het is weekend en je weet wat dat betekent… Horloges zoeken .
Hele slechte eigenschap natuurlijk, want kijken is vaak ook kopen met veel dingen.
Ik ben aan het sparen voor een Nomos of nog een Oris, maar wil nu nog even een tussenstap maken.
Nu zoek ik een horloge met:
een bedrag tot max €200,-
diameter van max 38mm
liefst een horloge die degelijk aanvoelt
Verder laat ik mij inspireren door jullie.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden aanbevelen en welke jullie zouden kiezen.
Mijn advies zou zijn: hou je geld in je zak, dan ben je sneller bij je doel.
Waarom zou je iets kopen waarvan je nu al weet dat het m niet gaat worden? Koop desnoods een goed bandje voor je toekomstigw horloge, als het geld in je zakken brand.
Ik ben het hier niet mee oneens. Maar hangt een beetje af hoe snel je daar denkt te komen. Duurt het een paar weken of maanden? Lekker wachten. Anders snap ik de je nu iets wil in de tussentijd. Je kan ook iets uit het blauw kiezen. Mocht het dan niets zijn verlies je ook bijna niets aan geld als je het weer verkoopt.
Ligt eraan hoeveel je per maand opzij legt om bij je doel te komen. Als dat 50 euro is zou ik je geld ook houden. Als dat 400 is, lekker tussendoor iets leuks erbij kopen.
Dat is zeker waar, maar ik wil graag een horloge die niet al te duur is en toch iets speciaals heeft ofzo. Denk aan een simpele casio de retro die iedereen kent. Voor nog geen €60,- heb je een echte klassieker. En ik heb al een Oris dus ja het heeft geen haast, maar zou het wel leuk vinden.
En als het 20k was is dan had ik al bij de juwelier gestaan! Ik wil hem graag kopen van m’n vakantie geld in de zomer + geld wat ik elke maand opzij zet.