Geen idee waar het over gaat maar hier ben ik het altijd wel mee eens
Als je denkt dat ik serieus ben dan…
nee
Helaas, dat doen anderen hier wel voor je
Is dat zo. In India zijn bv fabrieken die 50% onderwijs geven. De andere helft wordt gewerkt. Anders zouden ze nooit naar school gaan. Niet ideaal, maar beter dan niets.
. Mag toch hopen niet op zulke manier. Nja genoeg maffen in de wereld.
Dacht in een niet serieus mag wel wat zwarte humor.
Het maakt voor mij toch wel iets uit. Ik heb (mening) niet met open heart horloges en denk dat er wel meer horloges met een gat in de wijzerplaat voor dat geld worden aangeboden
De reacties over het tot stand komen van zo’n is niets voor hier. Alsof de diamantjes op de Rolex waar we op geilen zo geweldig komen aanwaaien. (Sorry laat me toch verleiden)
27 euro slecht gespendeerd als je het mij vraagt
Nou, ik ben in elk geval blij als de kine wat arbeid op mijn rug wil uitvoeren.
Tour Bouillon
Natuurlijk, zoiets moet je met een korrel zout nemen, of in dit geval een kop bouillon…
Ik heb dit horloge nu een halve middag gedragen, en ik kon er eigenlijk (nog) niets slechts over vertellen… Ondanks de grootte draagt het eigenlijk best goed. Het is dan ook niet erg zwaar, dat scheelt.
En dat wil meestal iets zeggen over de bouwkwaliteit, zeker in deze prijsklasse…
Dus heb ik de caseback even open gemaakt. Zoals ik al verwachtte, is de case niet helemaal vol van metaal, maar is er een royale plastic spacer aangebracht. Het uurwerk zelf is niet zo heel groot. Geen idee, wat voor iets het is, maar ze hebben in ieder geval hun best erop gedaan om er iets moois van te maken.
De caseback is duidelijk el cheapo. Een stukje glas op het metaal gelijmd, en ook nog niet eens heel erg netjes. Maar again: Wat kun je verwachten bij deze prijs?
De rotor ziet er aardig uit, en zal heus wel functie hebben. Maar je kunt hem laten spinnen als een helikopter, door er even een kleine zwieper met een vinger te geven. Het gaat wel gepaard met het geluid van erg droge lagers… Het lijkt echter wel te werken, want ik heb het horloge niet hoeven op te winden voor de werking.
En toch… Het horloge zelf ziet er best leuk uit. Alles werkt en is zelfs zeer eenvoudig in te stellen. De maand kun je met de rechtsbovenste knop instellen. De datum met de rechts onderste knop. Voor de dag en het jaar moet je de wat verborgen knopjes aan de linkerkant bedienen. Dat stelt werkelijk niets voor.
Leuk detail is wel, dat ze de cijfers en indices zwevend hebben gemaakt.
Op de timer doet het uurwerkje het beter als verwacht. Ik had eerlijk gezegd nog slechter verwacht. +16 sec/dag en een beaterror van 0,4ms bij 227° amplitude, maar wel bij 21600bph…
Wat kan ik er meer over zeggen? Zou ik het weer kopen? Nee, absoluut niet. Maar is het waar voor het geld? Ja, tenminste als je er niet dezelfde dingen van verwacht als van een hoogwaardig horloge. In dat perspectief is het heus wel zijn €27 waard.
En dat gezegd hebbende, maak ik er meteen flipperactie van. Iemand interesse om dit horloge af te beulen of er ook een tijdje mee rond te lopen? Stuur me dan een PM…