Ik zag deze op eBay staan. Natuurlijk weet je voorop, dat dit nooit super kwaliteit zal zijn. Eigenlijk is het al verbazingwekkend, dat ze een compleet horloge voor €27 kunnen aanbieden, laat staan een automaat of tourbillon…
En toch bieden ze het voor die prijs aan. €27 met gratis verzending… En omdat ik wel eens wilde weten of het dan ook meteen als rommel bestempeld kan worden, heb ik me er gewoon een besteld… Voor dat geld kun je wel wat riskeren.
En vandaag is dat ding binnen gekomen.
Ziet er niet eens onaardig uit, maar het is wel een royale kast met 47mm. Voor mijn polsen is het prima, maar ik kan me voorstellen, dat diegenen met smalle polsen het nogal groot zullen vinden.
Grappig wel, voor 27 euro zo een horloge. Ik denk wel niet dat het hier om een tourbillon gaat maar
gewoon een opengemaakte wijzerplaat net boven dat deel van de automaat. Doen ze wel vaker voor de tourbillon look (ik ken de naam niet van dat onderdeel )
Als je in sommige delen van de wereld actief kinderarbeid zou verbieden, komen ze daar nooit naar acceptabele standaarden en heb je wel degelijk ondervoede kinderhandjes… was hier een aantal generaties geleden ook de normaalste zaak van de wereld
In contrast, Rolex, the world’s biggest watch brand by sales — which is thought by observers to manufacture around one million timepieces each year, and to operate its own gold refinery — is notably absent from the conversation.
Run by a private foundation, the company rarely responds to media queries and did not reply to two requests for information about its gold sourcing.
“All we can do as an NGO or member of the public is think there’s something wrong with your supply chain because you’re not talking about it,” said Mr. Grünenfelder of the WWF.