Ik kwam in Frankrijk een leuk artikel tegen over een nieuw Frans merk dat een tourbillon maakt voor € 1290,- Toch leuk!
Je bedoelt chinees inkoopt?
Een aantal onderdelen komt uit Azië, dat kan inderdaad China zijn
Die dingen werden 20 jaar geleden al op de beurs in Basel verkocht, Chinese tourbillon’s voor $500,-.
Ik moest ff hiermee reageren. Vind het namelijk mooie horloges. Enige minpunt waar ik tegenaan kijk is dat ze chinees zijn. Maar wel mooi uurwerkje
Staat ook in het artikel.
De tourbillons worden geproduceerd bij PTS, bedrijf bestaat sinds 1991.
De qualiteitscontrole lijkt in orde en ze produceren ook voor gekende merken.
Ik heb ooit een tourbillon gehad, voor ik iets van horloges kende, vanop iBood. Zo’n scammy snertmerk die steeds verkoopt via dealbreakers aan -70% en dan nog steeds veel te duur is (doet iBood nog steeds trouwens, ik raak steeds in discussie met de mods maar ze verdienen eraan dus ze zeggen me oneerlijk te zijn gezien ik geen horloge heb van het merk. Maar da’s voor een ander topic).
Mijn collega’s van toen maakte van het horloge een running joke omdat de tijdsaanduiding steeds erg fout ging. Tja, hoe zou dat toch komen!? Na 6 maanden in de vuilnisbak gekieperd.
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat wellicht ook en wordt je mooi in de maling genomen.
I know.
ik heb ooit een memorigin gehad. Chinese tourbillon, op zich niets mis mee, maar die plaat liet toch de wensen over helaas
Dat is er idd één voor het Taalnazitopic
Krijg je als je zo dicht bij de Germaanse grens woont.
Een Japanner zal misschien ook wel voor een appel en een ei een tourbillon in elkaar flansen.