Mooi resultaat. Maar goed dat je een zus hebt.
Nu ook graag een foto van het bewuste t-shirt. Voor het geval dat.
En T-shirt ritueel in de brand steken!!! In the name of Horology!!!
Tot zover āongepolijstā bij een eventuele verkoopš¤£
J/K bro. Mooi opgelost! Die zijkanten blijven evenwel krasmagnetenā¦
Hahaā¦idd.
Wat doe jij met je t-shirts?
Maarreh, mooi opgelost, en mooi om te zien⦠Ik heb exact die Dremel, en die pasta, dus daās goed om te weten, dat dat werkt.
Oef, dan had ik ook alles bij elkaar gevloekt hoor. Maar schitterend opgelost.
Even een kleine waarschuwing, hou er rekening mee dat de Dremel het oppervlak flink op kan warmen. Binnenin het horloge wordt het dus enorm heet. Nu zal dat in dit geval nog wel meevallen, maar ik heb ooit de fout gemaakt om een kras uit het glas te willen halen met een Dremel. Daardoor is de laklaag van de wijzerplaat compleet verkleurd.
Kortom, altijd met beleid, en als het even kan met het uurwerk er uit.
Kak⦠effe tshirt actie doe ik ook wel eens maar had nooit gedacht dat dit kon gebeuren . Dank voor het delen en gelukkig is het vakkundig verholpen!!!
Handig, zoān zwager
Oej, voel helemaal met je mee. Wat een fijn eindresultaat.
Erg netjes opgelost!
Ik was even bang dat je Tudor alweer weg zou gaan .
hahaha⦠dacht zelf aan zoān lederen shirt met van die ringen en een broek zonder kruis. Maar heb nu geen zin meer om te tekenen. Ga lekker naar buiten.
@daffie fijn dat het zo is opgelost! vast ook goed voor de familieband
Thx voor het meedenken en de extra info. Mān zwager geeft hierover nog het volgende aanā¦
Bij het polijsten gebruik ik een Helmut Klein hangmotor met Faro handstuk. Daarnaast heb ik een micromotor (werkt hetzelfde maar daarbij zit de motor in het handstuk, zoals bij een Dremel). Een hangmotor heeft een handstuk aan een flexibele as aan een hangende motor (vandaar de naam) en dus een vrij dun handstuk (maar door de flex as minder makkelijk manouvreerbaar).
Als je niet te hard duwt en niet al te hoge toeren draait en dan de drager (wolbuf bijvoorbeeld) met pasta het werk laat doen dan kun je de temp goed in de gaten houden.
Als je hard duwt zul je het oppervlak ook meer gaan laten āgolvenā omdat je makkelijk tĆ© lang op 1 plek blijft polijsten. Dus niet te hard drukken, weinig pasta, beweeg over het hele oppervlak en ga steeds kruislings over je vorige richting te werk.
Aldus mān zwager de goudsmid. Dit is btw echt peanuts voor hem. Als je ziet wat voor moois en verfijnds hij allemaal maaktā¦
Thanks Jur. Die band is overigens al zeer sterk.
Eind goed, al goed
En dat t staal ook te heet kan worden. Je krijgt dan een waas op je gepolijste kast die je er ook niet zomaar afkrijgt.
Ik snap dat je een hartverzakking kreeg⦠mooi opgelost !
Soms is de familieband sterker dan de horlogeband.
Haha jaā¦en dat is een goed ding.