Zondagochtend leesvoer bij de koffie…
Je kent dat wel…blij met de nieuwe shiny aanwinst. En die moet natuurlijk wel netjes blijven, en dus doe je 'm zo nu en dan even oppoetsen. Althans…zo gaat dat bij mij. Ik gebruik er altijd een brillenpoetsdoekje voor…je weet wel (of niet) zo eentje die je bij een nieuwe bril krijgt. Dikke prima. So far so good.
Over tijd komt er dan ongetwijfeld een moment dat het mis gaat. Murphy’s Law. Dat moment was voor mij afgelopen week. In een onbewuste vlaag gebruik ik m’n t-shirt ipv het poetsdoekje om de zijkant van de GMT even snel op te poetsen.
En dit was het resultaat.
Nu vloek ik niet zo snel maar dit was een uitzondering.
Waarschijnlijk was een zandkorreltje op m’n t-shirt de boosdoener.
Nu was het geluk dat de krasjes redelijk oppervlakkig waren én niet zichtbaar bij dragen van het horloge. Maar tsjonge voor iemand zoals ik die nogal zuinig en voorzichtig is op z’n spullen is het wel even slikken.
Dus wat nu…gewoon dragen zonder miepen? Dat kan…ik zou er even aan moeten wennen, maar denk dat het wellicht zou lukken ( ). Of anders eens zien wat ik met Cape Cod kan rechttrekken. Dus even googlen, filmpjes gekeken, en een paar van die doekjes gekocht plus rubber handschoenen want het spul is chemischer dan het gras naast Chernobyl. Top…ik kan aan de slag.
En toen schoot mij te binnen waarom niet ook even Wouter mijn zwager de goudsmid vragen of hij wellicht nog ideeën heeft. Een paar apjes over&weer waarbij hij aangaf kom even langs kijken wat we kunnen doen. Zo gezegd zo gedaan…gisteren langs geweest. Hieronder in beeld een verslag van wat volgde.
Met een dremel en een wolborstel/wolbuf en een heel klein beetje Luxi rood pasta is mijn zwager zeer voorzichtig en met beleid aan de slag gegaan.
En uiteindelijk is dit het resultaat.
De gehavende kast is weer als nieuw!
Wat een resultaat…en dat was mbv cape cod toch minder strak geworden wist mijn zwager te vertellen. Ik ben Wouter onwijs dankbaar! Het was ook zeer interessant om hem bezig te zien…een echte vakman.
Zo…wie zo ver is gekomen…mijn complimenten. Dank voor het lezen…en zie het ook als een waarschuwing. Fijne zondag allemaal.