Na een paar weken afwezigheid vanwege vakantie, tijd voor wat nieuwe aanwinsten, wat anders dan je hier vaak ziet
Dankzij een tip van een medeliefhebber vond ik een verkoper die de re-issues verkoopt van vintage Shanghai horloges. De fabriek heeft een aantal modellen die belangrijk voor hun waren opnieuw uitgegeven, in een iets moderner jasje.
Mijn bedoeling was alleen deze te kopen, een re-editie van de 1956 prototype HePing (‘vrede’) Het eerste horloge van de Shanghai watch factory.
De andere kwam min of meer als een verassing. Nadat ik de heping had gekocht kreeg ik een mail van de verkoper dat hij out-of-stock was. Of ik een andere wou, of mijn geld terug. Ik heb teruggemailed dat ik het liefst wilde wachten totdat hij er weer was, of anders een A581 reissue met zwarte plaat wel mooi vond.
Opeens kwam er een pakje thuis, met daarin beide horloges :S terwijl ik maar voor ééntje betaald had. Ik probeer nu al een paar emails duidelijk te maken dat ik ook voor de andere wil betalen, maar het lukt nog niet echt. Maar ik blijf proberen
Goed de tweede is dus een Re-issue van een A581, het eerste productie model.
Ik vindt vooral de eerste prachtig en aangezien 1956 mijn geboortejaar is heb ik enorm veel interesse in deze klok.
Zou je op de site of via een pbtje mij een link kunnen sturen waar je die vandaan hebt.
Alvast bedankt
Stilletjes hoop ik altijd aan het eind van het jaar iets dergelijks te ontvangen van mijn plaatselijke afhaalrestaurant maar ik blijf maar kalenders krijgen.
Deze scherpzinnige foto’s, laten ons wederom getuige zijn van een horlogepassionist ’pur sang’.
Derhalve zullen deze twee nieuwe Chinese gezinsleden zich vol overgave meester maken van jou pols.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze familiaire horloges!!
Mooie klokjes! Maar let wel: er staat “1958”, niet 1956. En verder inderdaad “second edition, Shanghai China, 17 stones”, maar dat kon je ongetwijfeld al zelf lezen/uitvogelen.
Wat een prachtige horloges! Ik ben online aan het zoeken om er ook een te vinden maar kom niet verder dan de site van good-stuffs en die vind ik er toch minder betrouwbaar uitzien.
Als iemand mij nog een PM zou willen sturen met de site zou dat heel fijn zijn.