Een *uitgebreid* eerste NA; Citizen Parawater 1971

Beste HF’ers,

Bij deze mijn eerste NA/eerste aankoop op HF!! :smiley:

Het begon allemaal ongeveer half mei toen ik door Horlogemarkt aan het scrollen was en een advertentie van @Slin tegenkwam.
Ik kwam hierin een vintage Citizen Parawater handopwinder (ref. 63-4093) tegen met mooie blauwe sunburst dial uit 1971 :heart_eyes:

Ik heb voor mezelf het ambitieuze doel gesteld om zoveel mogelijk horlogefeatures en verschillende soorten horloges die ik tof vind te verzamelen.

Een greep uit wat ik graag in mijn collectie wil bezitten is;

• Crosshairdial
  • Plexiglas
  • Blauwe dial
  • Vintage
  • Tonneau-achtige kast
  • Handopwinder uurwerk
  • En nog veel meer

Ik was dus erg aangenaam verrast om deze Citizen tegen te komen die zoveel vakjes aftikte van wat graag in mijn collectie heb :smiley:

Persoonlijk ben ik iemand die lang en goed nadenkt over aankopen en al helemaal wanneer het gaat om horloges (ben nogal kieskeurig en perfectionistisch aangelegd :stuck_out_tongue_winking_eye: ).
Hierdoor een tijd gewacht & gedacht voordat ik de knoop heb doorgehakt… maar dan uiteindelijk toch de stap genomen en @Slin vol enthousiasme een berichtje gestuurd! :grin:

Ik kreeg al vrij snel een reactie met een akkoord op mijn aanbod!

Gezien het mijn eerste aankoop was op HF was ik redelijk voorzichtig en wou ik zoveel mogelijk info inwinnen over het horloge…
Na een complete enquête van mijn kant betreffende het horloge en geduldige doch vriendelijke behandeling/reacties van @Slin heb ik het geld overgemaakt en heeft @Slin afgelopen maandag het horloge met PostNL verstuurd! :yum:

Ik was erg enthousiast en keek erg uit naar de ontvangst van het horloge. Helaas mocht een snelle levering niet baten en heb ik de slechte kant van PostNL gelijk mogen ervaren :grimacing:
Ik zou het horloge dinsdag ontvangen maar na een paar telefoontjes en weinig info kwam er geen schot in de zaak en had ik nog zo’n 2 dagen geen horloge binnen :face_with_symbols_over_mouth:
Met zinnen als “niet verzekerd want word niet met pakketdienst bezorgd” en “geen idee waar het is” verloor ik mijn vertrouwen wat in PostNL maar bleef ik geduldig wachten.
Uiteindelijk kwam het horloge donderdag dan binnen!!! :smiley:
Op dat moment was ik in Groningen bij mijn vriendin thuis (die op dat moment aan het werk was). Toen ik hoorde dat het pakketje binnen was bedacht ik me geen 2x en ben ik gelijk op de bus gestapt! (2 uren reizen voor een horloge, redelijk een verstand op nul actie… Maar het horloge virus is moeilijk te negeren am I right? :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Eenmaal terug in Groningen heb ik het avondeten anderhalf uur uitgesteld om tijd vrij te maken. Dit om het horloge van lug to lug (~ top tot teen :stuck_out_tongue_winking_eye: ) schoon te maken (om het echt m’n eigen te maken), het stalen bandje wat @Slin als verassing meegeleverd had (erg netjes en attent van hem!! ) Te resizen en monteren en wat foto’s te maken voor de NA!

Ik draag het horloge nu inmiddels sinds donderdag en ben zeeeer tevreden met mijn eerste vintage en de ervaring er om heen!! :innocent:

Dit is een mooie toevoeging aan mijn collectie, een mooie eerste vintage en de eerste van waarschijnlijke vele aankopen op HF :stuck_out_tongue_winking_eye: :+1:t2:

Tevens wil ik @Slin bedanken voor de goede eerste ervaring met kopen op HF en de vriendelijke behandeling! :smiley: :+1:t2:

En dan nu de plaatjes! :camera_flash:

45 likes

Leuk om te lezen en gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst

1 like

Gefeliciteerd. Slin is een topper :grinning:

Dus per definitie zijn ex horloge ook. Top merk!

Groeten van de citizen freak
:innocent:

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige NA !

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Citizen

1 like

Daar ben ik achter inderdaad! :grin:

Bedankt! :smile:

1 like

Dankjewel, leuk om te horen!

Hey Steven,

Wat een leuk uitgebreid verslag man…TOP! :+1::grinning:

Hier moest ik wel om lachen :+1::grin: …Blijkt wel dat je het horlogevirus goed te pakken hebt :+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

Graag gedaan en veel plezier met de leuke CTZ vintage :+1::grinning:

1 like

Hardstikke mooi ja, gefeliciteerd! Mooie blauw plaat ook.

1 like

Zeer mooie dial! Proficiat!

1 like

Leuk verhaal vol enthousiasme en zeker een fraaie aanwinst.
Veel draag- en kijkplezier gewenst.

1 like

Hey Nils,

Dankje, tof op te horen! :smile: :yum:

Haha dat kan ik me voorstellen, is ook een vrij “spontane” actie geweest :sweat_smile:

Zo kun je het wel zeggen inderdaad, maar het loont wel! :stuck_out_tongue_winking_eye: :smile:

Nice! :innocent: :+1: dankje, daar zit ik niet over in! Gaat zéker goedkomen! :smiley: :v:

1 like

Bedankt! Tof dat je dat er uit pikt! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dankje!

1 like

Erg mooie kleur blauw. Geniet ervan.

1 like

I :heart: vintage Citizens…

2 likes

Leuk verhaal en je enthousiasme is prachtig. Ik rende vroeger ook naar de voordeur bij elke witte bus die ik zag. Nu nog steeds eigenlijk😂

Geniet ervan, koester het en experimenteer met verschillende banden. Dat is erg leuk om te doen!
Het is echt een mooi exemplaar trouwens

2 likes

Veel plezier met je NA, geniet ervan!

1 like

Je enthousiasme is geweldig :+1:

2 likes

Leuk verhaal om te lezen en prachtig horloge! Nils @Slin is inderdaad een top forumlid; een echte liefhebber en altijd behulpzaam naar anderen toe.:+1::slightly_smiling_face:

Heel veel plezier met deze mooie aanwinst!

2 likes

Dank je Harry :+1::blush:

2 likes