Op het ‘Gevraagd’ gedeelte van het forum heb ik een TK-gevraagd advertentie geplaatst omdat ik op zoek ben naar een Valjoux 7734 uurwerk. Dat schiet niet erg op: blijkbaar heeft niemand er eentje over - ik heb tenminste geen reacties gekregen.
Nu is het niet toegestaan om off topic te reageren op het TKG deel van het forum. Daarom hier dus: kan iemand me in de richting wijzen van iemand/bedrijf dat Valjoux te koop heeft. Ik herinner me een lijst op het internet met 10-tallen uurwerken te koop, waaronder de nodige Valjoux. (Overigens blijkt een 7750 niet zo’n groot probleem. Die zijn er in overvloed!)
Menno
Dit is het horloge /kast waar het allemaal om draait!(Foto van Richard Askham)
Lijkt me toch niet te moeilijk. Op Ebay.de staat een 7734 uurwerk te koop, € 100,- verder staan er een aantal horloges met 7734 uurwerk te koop, bieden vanaf 1 euro. Je kunt volgens mij ook een Poljot 3133 uurwerk nemen (als het je alleen om de funktionaliteit gaat), of moet het historisch verantwoord?
Bedankt voor alle reakties tot nu toe! De Ebay.de veiling heb ik al benaderd; de verkoper wil alleen in Duitsland leveren…
De optie 'bieden vanaf 1 euro had ik nog niet overwogen! Kijk, daar heb ik wat aan!
De Poljot is wel het gekloonde broertje van de 7734, maar past niet 1 op 1. Er zijn verschillen! Historisch verantwoord is geen probleem hier. Ik koop de onderdelen stuk voor stuk!
Je mag in het gezocht gedeelte wel discusiieren dus dit had je daar ook kunnen doen. Maar anyway, volgens mij heeft Richard van mij nog een Valjoux 7734 (maar kan ook 7733 zijn) liggen. Die mag je best hebben. Vraag het hem maar even.
Bedankt voor de dubbele positieve reactie. Ik had de regels in het TK-deel gewoon doorgetrokken naar het TKG-deel. Het komt niet vaak voor dat ik me beter aan de regels houd dan afgesproken…
Grappig, ik heb precies dezelfde kast en wijzerplaat. Die heb ik op de baai gescoord, Frankrijk volgens mij. De 7734 heb ik ook al, nu nog even samen laten stellen.
Ups :Szie nu pas dat ik de verwijs naar ebay site in andere discussie had geplaatst,
maar deze wereld is zo klein dus je had het al gevonden.
Tja oude auto’s en motoren :z:z:z heb veel aan gelast en geklopt en MK 2 van Jag blijft een droom.
Je nieuwe project is ook een topper uit 30 jaren, is ook de bedoeling om mee te gaan reizen?
Groet
Iwan
Bedankt! Ik heb de eerder genoemde die peebee aanwees gekocht. De verkoper heeft nog niets laten horen nadat ik het geld had overgemaakt, maar ik heb tot nu toe geen twijfel over de correctheid van de verkoper.
Ik heb voor dit uurwerk gekozen, omdat er in Duitsland iemand zit die alleen in Duitsland wil leveren en omdat bij deze toevallig ook nog een wijzerplaat zit. Misschien is dat nog wel wat en kan ik kiezen als het de goede maat is.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!