Een verfijnde Longines

Wát een mooi klokje!
Met :star:️10k goldfilled kastje, 34 mm doorsnede, fijne indices met subtiele uuraanduiding op de 12, 3, 6 en 9.

17 likes

Mooi horloge, geniet ervan :smile:!

1 like

Durf hem niet te dragen zolang hij niet even bij de horlogemaker is geweest voor een check.
Had hem lang geleden gevonden en gekocht.
Daarna aan mijn vader gegeven.
Nu weer tijdje terug op het honk.
:grinning:

Ik vind de huidige Longines totaal niks, maar dit is een beauty!

1 like

Mooi!

1 like

Gewoon dragen, als het horloge loopt en er verder geen specifieke problemen zijn is er niets aan de hand. Als de afwijking meer dan 30s per dag aan het worden is dan is het langzamerhand tijd voor een service beurt.

1 like

Gewoon dragen inderdaad, en even op je gemak een servicebeurtje inplannen op afzienbare termijn. Werkje staat waarschijnlijk toch al vrij droog, maar die paar weken extra trekt-ie ook nog wel hoor.

Heb ooit een Grand Prize gehad, ging helaas (al lang geleden) wat aan stuk dat niet meer te vervangen was. Even gekeken wat die momenteel “doen” - is het 5-voudige van wat ik pakweg 12 jaar terug betaalde. Tering zeg… Vintage Longines is mooi, koester 'm!

1 like

Zal ik zeker doen. !

Heel mooi.

1 like

Die cijfers zijn geweldig! strak, mooi horlosie joh :slight_smile:

1 like

Vind ut ook een sjiekeklok :sunglasses:

Dit is een heel erg fraai horloge, Frank :thumbsup: De klasse en verfijning straalt er aan alle kanten vanaf. Dit soort vintage geeft mij altijd het gevoel iets unieks in beeld te hebben. Errug mooi, koesteren deze Beauty!!

1 like

Prachtig horloge. :+1::+1:

1 like