Een vleugje goud

Ik vind de clown ook fantastisch.
Lekker apart, en gedurfd! (tu)
Ik heb er het geld niet voor, en als ik het wel zou hebben zou ik voor de SND gaan, maar ik vind hem erg mooi.

taaiewillem Schreef:

Hoe het komt weet ik niet, maar ik vind deze Rolex
iets hebben. Hij wordt ook wel ‘clown’ genoemd
wegens zijn iet-of-wat bonte uiterlijk, ook door
de bicolour band. Toch is dat heerlijke blauw van
de wijzerplaat in mooi contrast met de gouden
accenten.

een van de weinig echt leuke / mooie bi-color horloges. Deze Rolex vind ik wel wat hebben. eigenlijk te patserig, maar hij heeft wel wat :smiley:

krijg van de week als het goed is trouwens een tri-color horloge binnen. Staal, Goud accenten en zwart pvd :smiley: plaats dan ook foto’s.

dreski Schreef:

Je wordt steeds cynischer…

Ik zou er een ander woord voor gebruiken. :wink:

Hahahaha oh ja wat voor woord dan? vertel 's :stuck_out_tongue: (:smiley: :wink:
Ik vind het nóg meevallen, de verhouding van mijn reacties is ongeveer 1 op 10 klokjes die ik niét mooi vind, dus ach, zó cynisch is het ook weer niet dacht ik.

Maar alle gekheid op een stokje jongens, kom op dit is een forum, we zitten hier toch niet om elkaar alleen maar veren in de reet te steken hoop ik?
Als iemand een vraag poneert wat we van een bepaalde klok vinden dan wordt toch onze mening gevraagd?

Kijk als iedereen alles alleen maar leuk mooi en geweldig vindt dan valt er ook niks meer te discussiëren en is geen reet meer aan.
Dan kan je zo’n forum beter omzetten naar een website met een roze achtergrondje, engeltjes, kusjes, en lieve woordjes op het prikbord. Ja toch!

Nee een forum is er juist om meningen te delen, eventueel discussies op gang te krijgen, en info uit te wisselen.
En nogmaals, als iemand vraagt wat je van een horloge vindt dan hoeven we dat klokje toch niet persé met ze allen te bedelven onder rozenblaadjes en handkusjes??!!
Tis hier geen avro’s servicesalon of koffietijd toch? :wink: :stuck_out_tongue:

Voor een groot gedeelte heb je gelijk, met name het discussiegedeelte en het feit dat je niet alles mooi hoeft te vinden.

Het is echter de toon die de muziek maakt. Hier is het gebruikelijk dat reacties in leesbare Nederlandse volzinnen worden geplaatst. Dus niet in popiejopie taal zoals deze op bijvoorbeeld Fok wordt gebezigd.

Volledig goud vind ik niks.

Maar niks mis met een vleugje goud,maar dan graag wel echt goud en niet goudkleurig.

Goud staal voor mij de ideale combi:

Bert1 Schreef:

Voor een groot gedeelte heb je gelijk, met name
het discussiegedeelte en het feit dat je niet
alles mooi hoeft te vinden.

Het is echter de toon die de muziek maakt. Hier is
het gebruikelijk dat reacties in leesbare
Nederlandse volzinnen worden geplaatst. Dus niet
in popiejopie taal zoals deze op bijvoorbeeld Fok
wordt gebezigd.

Ik kan hier wel wat over zeggen, heb mijn bewoordingen namelijk nog 's terug gelezen, en zie niet in hoe iemand bij zijn volle verstand dat “popiejopietaal” kan noemen. Jouw reactie erop ziet er meer uit als een reactie van iemand die het er inhoudelijk niet mee eens is maar dat niet goed weet te verwoorden.
Maar het lijkt me niet verstandig dat ik met JOU in discussie ga over wat popiejopietaal is.
Ik heb zo’n voorgevoel dat we daar niet uit gaan komen jij en ik…

Mogelijk heeft Bert1 niet de juiste bewoordingen gebruikt, maar wat de essentie van het verhaal is:

Er zijn verschillende manieren om te vertellen dat je iets niet mooi vindt. Ik licht er twee uit:
Manier 1:
"Ik vind dit geen mooi horloge"
Manier 2:
“Jezus wat is dit een lelijk horloge!”

De eerste manier dekt dezelfde lading als de tweede manier (want je vindt het horloge niet mooi), maar de tweede manier is veel stuitender dan de eerste manier en je kunt er mensen mee beledigen. Uiteraard hoeven we elkaar niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar iemand die supertrots is op zijn aankoop en deze vervolgens op het forum laat zien (een van de voornaamste doelen van dit forum) hoeft niet zulke krachtige opnerkingen te krijgen. Nu gaat het bij deze Rolex niet om een aankoop maar je be grijpt wel wat ik bedoel.

Ik krijg daarnaast het gevoel dat je je erg snel aangevallen voelt. Wat ik in ieder geval zie is dat je je op een vrij krachtige manier verweert, terwijl dit op dit forum echt niet nodig is. Nogmaals, dingen kunnen op verschillende manieren gezegd worden en probeer je eens af te vragen waarom je zoveel reacties op je af gestuurd krijgt. Spreek een ander aan zoals je zelf aangesproken wilt worden.

Overigens ben ik nog steeds zeer gecharmeerd van de Breitling Chronomat die onlangs hier is aangeboden, prachtig horloge!

Daarnaast moet ik als niet-Rolex fan toch kwijt dat ik de Clown wel een erg mooi horloge vind! Juist omdat dit horloge afwijkt van het gemiddelde ontwerp en deze vrij excentriek is, vind ik het wel wat hebben!

De Seiko in de eerste post vind ik echter minder. Niet zozeer door het nep-goud (echt op nep, ik vind het nu nog een mooie horlogekleur) maar meer door de bezel, die vind ik te hoekig en bij dit horloge vind ik dat er niet bij passen.

Puringa Schreef:

Mogelijk heeft Bert1 niet de juiste bewoordingen
gebruikt, maar wat de essentie van het verhaal
is:

Er zijn verschillende manieren om te vertellen dat
je iets niet mooi vindt. Ik licht er twee uit:
Manier 1:
Manier 2:

De eerste manier dekt dezelfde lading als de
tweede manier (want je vindt het horloge niet
mooi), maar de tweede manier is veel stuitender
dan de eerste manier en je kunt er mensen mee
beledigen. Uiteraard hoeven we elkaar niet met
fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar iemand
die supertrots is op zijn aankoop en deze
vervolgens op het forum laat zien (een van de
voornaamste doelen van dit forum) hoeft niet zulke
krachtige opnerkingen te krijgen. Nu gaat het bij
deze Rolex niet om een aankoop maar je be grijpt
wel wat ik bedoel.

Ik krijg daarnaast het gevoel dat je je erg snel
aangevallen voelt. Wat ik in ieder geval zie is
dat je je op een vrij krachtige manier verweert,
terwijl dit op dit forum echt niet nodig is.
Nogmaals, dingen kunnen op verschillende manieren
gezegd worden en probeer je eens af te vragen
waarom je zoveel reacties op je af gestuurd
krijgt. Spreek een ander aan zoals je zelf
aangesproken wilt worden.

Nee hoor ik voel me niet snel aangevallen dat idee had ik juist van Bert1, en das ten onrechte want ik val niemand aan.

Tenslotte dit: die reactie was idd mbt een vraag van iemand die het betreffende horloge misschien aan het overwegen was maar het was zeker niet zijn nieuwe aanwinst.
Dan had ik zeker wel omzichtiger gereageerd ook (al vond ik mijn bewoordingen verre van stuitend maar daarin heeft iedereen zijn gevoeligheidsdrempel, daar doe je niks aan).

Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat het lullig is om iemands nieuwste aanwinst lomp de grond in te dissen, dat snap ik echt wel, zou ik zelf ook niet prettig vinden. Overigens zou ik het dan nog niet als persoonlijke afzeiker ervaren, het is tenslotte je horloge, niet je persoonlijkheid waar men het wel of niet mee eens is :wink:
Dat is net als wanneer jij op de snelweg rijdt en ik haal je in. Dat betekent niet dat ik jou een prutser vind, het is niks persoonlijks.

Maar we dwalen af, rode draad van mijn betoog was meer dat we toch hopelijk hier niet een forum / club hebben waarbij we , uit “ethische afwegingen” alleen ‘mogen’ reageren op dergelijke posts als we het voorgestelde horloge helemaal fantastisch vinden.

Als ik een klokkie helemaal super vind en ik post foto’s hier en ik krijg 50 reacties in de trant van “Flut, kansloos, niet doen!, forget it!” etc., dan ga ik dat echt niemand kwalijk nemen hoor haha kom effe! (no matter wat voor bewoordingen er gebruikt worden daarbij)

Kom op laten we ons niet zo snel aangevallen voelen op onze voorkeur of smaak.
Daar valt namelijk eindeloos over te twisten, en we weten allemaal dat we elkaar echt niet hoeven te overtuigen van onze eigen smaak, wees eerlijk :wink: ja toch…

Je hebt een PB. Dat zal tevens mijn laatste reactie op jouw posts zijn.

Bert1 Schreef:

Je hebt een PB. Dat zal tevens mijn laatste
reactie op jouw posts zijn.

Das uiteraard je goed recht.
Op zich jammer want ieders mening telt mee, dus ook de jouwe.
Maar ok, je hoeft het ook niet met mij of met wie dan ook eens te zijn, dat reken ik je niet aan. En dat zal iedereen begrijpen.
Kan gebeuren.
Toch hoop ik dat je mee blijft doen op het forum in brede zin.
Het is niemands bedoeling om iemand uit te sluiten tenslotte.
We zijn een forum om meningen te delen.

Groet,
Bukkem

2006 Schreef:

Volledig goud vind ik niks.

Maar niks mis met een vleugje goud,maar dan graag
wel echt goud en niet goudkleurig.

Goud staal voor mij de ideale combi:

http://i667.photobucket.com/albums/vv39/spiderman6
5/Chronomat3b.jpg

leuk, maar die schakels van deze breitling zijn ook niet volledig goud. die zijn goldcapped. een laagje ( weliswaar dik ) goud op staal.

Bosnialove Schreef:

Ik ben van mening: als het als goud eruit ziet dan
moet het goud zijn, zo niet, dan niet.

Een gouden coating/laagje mag dan ook?

Puringa Schreef:

Oh ik wilde ook helemaal geen discussie
aanwakkeren als je dat dacht! Ik heb zelf ook
weinig met hommages dus juist daarom was ik
benieuwd :slight_smile: bij al die andere horloges die je liet
zien zie ik meteen dat er gelijkenissen zijn maar
hier niet. Dat kan ook komen omdat ik niet echt
veel modellen van TAG-Heuer ken.

Ik zal mijn bril afdoen en een poging wagen :wink:

-beide hebben op de bezel tussen de kwartieren in een rechthoekig blokje
-sunburst-achtige wijzerplaat
-natuurlijk 't wit met goud gecombineerd

Voor nog meer overeenkomsten moet ik verder van mijn scherm af gaan zitten, maar dan kan ik niet meer typen. :+

Ik denk dat wat Dreski bedoelt is dat deze kleine overeenkomsten bij elkaar, hem de 2 klokjes op elkaar doen lijken.

Uiteraard zijn er genoeg verschillen dat het wel 2 aparte modellen zijn.

Bukkem Schreef:

Puringa Schreef:

Mogelijk heeft Bert1 niet de juiste
bewoordingen
gebruikt, maar wat de essentie van het verhaal
is:

Er zijn verschillende manieren om te vertellen
dat
je iets niet mooi vindt. Ik licht er twee uit:
Manier 1:
Manier 2:

De eerste manier dekt dezelfde lading als de
tweede manier (want je vindt het horloge niet
mooi), maar de tweede manier is veel stuitender
dan de eerste manier en je kunt er mensen mee
beledigen. Uiteraard hoeven we elkaar niet met
fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar
iemand
die supertrots is op zijn aankoop en deze
vervolgens op het forum laat zien (een van de
voornaamste doelen van dit forum) hoeft niet
zulke
krachtige opnerkingen te krijgen. Nu gaat het
bij
deze Rolex niet om een aankoop maar je be
grijpt
wel wat ik bedoel.

Ik krijg daarnaast het gevoel dat je je erg
snel
aangevallen voelt. Wat ik in ieder geval zie is
dat je je op een vrij krachtige manier
verweert,
terwijl dit op dit forum echt niet nodig is.
Nogmaals, dingen kunnen op verschillende
manieren
gezegd worden en probeer je eens af te vragen
waarom je zoveel reacties op je af gestuurd
krijgt. Spreek een ander aan zoals je zelf
aangesproken wilt worden.

Nee hoor ik voel me niet snel aangevallen dat idee
had ik juist van Bert1, en das ten onrechte want
ik val niemand aan.

Tenslotte dit: die reactie was idd mbt een vraag
van iemand die het betreffende horloge misschien
aan het overwegen was maar het was zeker niet zijn
nieuwe aanwinst.
Dan had ik zeker wel omzichtiger gereageerd ook
(al vond ik mijn bewoordingen verre van stuitend
maar daarin heeft iedereen zijn
gevoeligheidsdrempel, daar doe je niks aan).

Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat het
lullig is om iemands nieuwste aanwinst lomp de
grond in te dissen, dat snap ik echt wel, zou ik
zelf ook niet prettig vinden. Overigens zou ik het
dan nog niet als persoonlijke afzeiker ervaren,
het is tenslotte je horloge, niet je
persoonlijkheid waar men het wel of niet mee eens
is :wink:
Dat is net als wanneer jij op de snelweg rijdt en
ik haal je in. Dat betekent niet dat ik jou een
prutser vind, het is niks persoonlijks.

Maar we dwalen af, rode draad van mijn betoog was
meer dat we toch hopelijk hier niet een forum /
club hebben waarbij we , uit "ethische afwegingen"
alleen ‘mogen’ reageren op dergelijke posts als we
het voorgestelde horloge helemaal fantastisch
vinden.

Als ik een klokkie helemaal super vind en ik post
foto’s hier en ik krijg 50 reacties in de trant
van "Flut, kansloos, niet doen!, forget it!"
etc., dan ga ik dat echt niemand kwalijk nemen
hoor haha kom effe! (no matter wat voor
bewoordingen er gebruikt worden daarbij)

Kom op laten we ons niet zo snel aangevallen
voelen op onze voorkeur of smaak.
Daar valt namelijk eindeloos over te twisten, en
we weten allemaal dat we elkaar echt niet hoeven
te overtuigen van onze eigen smaak, wees eerlijk
:wink: ja toch…

Ik kan de woorden van Puringa wel begrijpen. We hoeven niet met fluwelen handschoenen behandeld te worden, en we kunnen het regelmatig niet met elkaar eens zijn (gebeurt vaak genoeg… het H-woord ;)). Maar ikkan me voorstellen dat sommige dingen persoonlijk opgevat kunnen worden.

Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat het
lullig is om iemands nieuwste aanwinst lomp de
grond in te dissen, dat snap ik echt wel, zou ik
zelf ook niet prettig vinden. Overigens zou ik het
dan nog niet als persoonlijke afzeiker ervaren,
het is tenslotte je horloge, niet je
persoonlijkheid waar men het wel of niet mee eens
is :wink:

Je persoonlijkheid wordt door verschillende dingen gevormd. Ik denk dat persoonlijke smaak daar ook een onderdeel van is. Als jij iets mooi vind en iemand anders zegt dat het juist 't toppunt van lelijkheid is en alleen mensen zonder smaak/foute smaak/etc. zoiets mooi vinden/kunnen waarderen/kopen/verzamelen/etc. dan kan dat hard aankomen. Het maakt dan niet uit dat diegene het horloge ofzo al gekocht heeft of nog niet. Hij/zij is van mening dat het bijzonders en moois is. En als iemand dat afkraakt en doet dat zeer. Bij de een meer dan bij de ander.

Voorbeeld, stel je vindt Seiko horloges leuk (gezien je post van over de wristshot heb ik zo een vermoeden dat dit klopt) en laat hier zien wat je mooi vind en zou willen kopen. En iemand zou tegen je zeggen, dat zijn geen horloges om serieus te nemen. Dan kan je dat misschien persoonlijk opvatten. Jouw mening is dan niet serieus te nemen. Is jouw voorkeur voor Seiko niet serieus te nemen omdat ze zo goedkoop zijn (kenners weten dat er uitzonderingen zijn)? Omdat het niet een Swiss Made is? Omdat sommige modellen zijn geinspireerd op andere merken? Door de woordkeuze van “serieus te nemen” van je post hieronder komt het geheel wat ongelukkig over:
Bukkem Schreef:

Misschien komt dat omdat je dit soort zut meestal
in het circus of op de kermis aantreft… ok geen
originele rolex uiteraard… maar een bicolorband
en een knalblauwe klok? Oef !! Das nie echt
serieus te nemen, misschien vandaar de benaming
clown…

Het hele gebeuren van kermis enzo kan ik best begrijpen. Je komt een hoop van die G-shock Rolex look-a-likes tegen. Maar door 't regeltje eronder kan het kwetsend overkomen bij anderen. Vooral als taaiewillem net verteld heeft dat ie em wel bijzonder vind.

Nogmaals er is niks mis mee dat we verschillende smaken/meningen/etc hebben. Zou een saaie boel worden… elke dag dezelfde post “Nieuwe aanwinst: Seiko Monster” ;):wink:
Just kidding, ben dol op m’n Monster en vind het leuk om te zien dat er ook mensen zijn die em ook kunnen waarderen. Maar ook mensen die em niet goed genoeg vinden. Iemand heeft mij eens verteld dat 't Monster voor hem heeft afgedaan, omdat hij de afwerking van de constructie niet goed in elkaar vind steken. Hij had een Orange Monster. Hij wees me erop dat de uitsteeksels van de bezel bij de meeste Monsters niet naadloos aansluit op de uitsteeksels van de kast. En waarempel, hij heeft nog gelijk ook. Bij mij is ie er ook een fractie overheen. Maar hij deed dit op een zodanige manier dat ik me er niet door aangevallen voelde, terwijl ik net daarvoor pleitte dat de constructie zo doordacht in elkaar zit. Kast beschermt bezel en opgehoogde bezel beschermt glas.

marnix_moed Schreef:

Heb niks tegen bi-color, vond het jarenlang top.
maar heb er niks meer mee. of staal of goud.

Hoe wispelturig kun je zijn? Heb m’n tantalum met rose gouden klok weer om en krijg er weer helemaal een warm gevoel bij. Daarom doe ik m’n klokjes ook niet weg. Effe een poosje de kluis in en ben weer helemaal blij als ik ze ophaal. Datzelfde gevoel als je naar de winkel gaat. :slight_smile:

Naar aanleiding van 'Bukkem’s beitende kritieK: Is dít horloge ook zo verkeerd of mag het omdat er geen blauw meer in is?

Ach ik heb ook nog twee mooie bi-colors in de collectie. Deze Certina DS draag ik bijna nooit. Ik heb hem al zo een 25 jaar en hij is naar huidige maatstaven iets te klein. Hij glimt ook heel erg.

De Tag Heuer 4000 draag ik wel. Het mooie gezandstraalde goud geeft hem de typische Tag heuer look welke begin jaren negentig erg populair was. Deze klok is tijdloos.

Hier nog even samen…

Die Certinaband is mij te protserig, maar het horloge is niet verkeerd! Die Tag is inderdaad mooi tijdloos. Veel draagplezier ermee!

taaiewillem Schreef:

Naar aanleiding van 'Bukkem’s beitende kritieK: Is
dít horloge ook zo verkeerd of mag het omdat er
geen blauw meer in is?
http://i909.photobucket.com/albums/ac294/taaiewill
em/heeftnippledial.jpg

Die klok is super gaaf en goud komt volgens mij weer helemaal terug(tu)

Hier mijn vleugje