Een volle doos - wat zou ik wegdoen?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk…

In ieder geval de Meistersinger behouden. Verder ben ik altijd wel gecharmeerd van ana-digi, behalve de Rado.

Imho zit er maar 1 ding op: je vrouw lief aankijken en een bloemetje geven, koekenpan verstoppen en gewoon een nieuwe horlogedoos kopen.

Marc-B1 Schreef:

maardein Schreef:

Ik zou een nieuwe doos kopen :smiley:

Ha ha ha ! DAT is de beste die ik tot nu toe
gehoord heb ! (tu)

Ga jij het aan mijn vrouw vertellen ? :wink:
( We hebben géén deegrol, maar wel een hele zware
koekenpan ! :smiley: )

Ik heb wel een helm voor je. :smiley:

Ik zou zelf niet zomaar horloges weg (willen) doen. De horloges uit je collectie die ik leuk vind zijn 5,6,8,10. Maareh #10 heb ik zelf al :stuck_out_tongue: Overigens is ie niet onkrasbaar, want bij mij zitten er bij de sluiting een paar haarfijne krasjes op.

Nou, dat is dan geregeld :smiley:

Maar serieus, ik zou er niet zomaar een weg doen. Het levert gewoon vrij weinig op, en het resulteert alleen maar in een lege plek in je doos, en waarschijnlijk dus de neiging om die weer op te vullen.

Als je er echt een wil verkopen, zou ik gewoon heel eerlijk naar jezelf kijken, en bedenken welke je het minst draagt, of waar je het minst bij voelt. Dat kan je uiteindelijk alleen zelf bepalen, het zijn tenslotte jouw horloges.

haakie Schreef:

Marc-B1 Schreef:

maardein Schreef:

Ik zou een nieuwe doos kopen :smiley:

Ha ha ha ! DAT is de beste die ik tot nu toe
gehoord heb ! (tu)

Ga jij het aan mijn vrouw vertellen ? :wink:
( We hebben géén deegrol, maar wel een hele
zware
koekenpan ! :smiley: )

Ik heb wel een helm voor je. :smiley:

Ik zou er een aantal wegdoen kijkend naar uiterlijke kenmerken en draagbaarheid.(maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
de Seiko worldtimer, de Rado, de Certina, de Orient, en de Junghans
Naar mijn mening blijft er dan een mooie verzameling over.
Groeten,
Marijn

Ik denk dat de Orient zeker een blijver is. Alhoewel ie niet de allereenvoudigste digi heeft, is de vormgeving en de afleesbaarheid gewoonweg super-formidabel (tu)
De Rado is een geval apart; dat is (vergeef me de vergelijking) zoals een Panerai: you love it or you hate it. Het is in elk geval een zeer strak en opvallend horloge, maar persoonlijk neig ik de laatste tijd (ook uit praktisch oogpunt - geen leesbrilletje meer nodig :smiley: ) meer en meer naar een groter formaat van horloges : van 42 tot 46 mm…

De Orient

Met als reden dat het een matige uitvoering van de ana/digi is met de onhandige bediening.

Marc, de Tissot,Rado en de Junghans zou ik niet wegdoen de rest wat mechanisch is wel:P

Vind persoonlijk de MS, Alpinist en de Tissot erg fraai, de anderen kunnen mij wat minder bekoren maargoed dat is persoonlijk dus welke je zou moeten houden kan je het beste zelf beoordelen.

Laat de Rado gaan… de enige mooie vind ik die automatische Rado met dat ankertje dat je ziet ronddraaien. Deze kan mij niet bekoren.

Kwarts en mechanisch apart in een doos…:)-D en dan nog eens goed kijken wat je weg wilt doen. Als ik je een beetje ken gaat het mechanische spul in de verkoop.

Bwa; neen, niet echt hoor Hennie.

Ik heb totaal geen voorkeur voor quartz of mechanisch.

Ik heb maar twee “problemen”

1. Te veel horloges

2. ( voordat iedereen begintbte roepen “gooi maar” ! :smiley: ) Te weinig euro’s :wink:

Quartz = ieder jaar of 2 jaar een batterijtje

Mechanisch = meer en duurder onderhoud

Dus in feite blijft het mij gelijk.

Ik zou die MeisterSinger houden. :smiley:

De rest ( zo goed mogelijk ) verkopen , en daarvan een mooie ( kleur naar wens ) Perigraph halen.

KLAAR!!! :wink:

ik zou de rado laten gaan…

OK, wie koopt de RADO ? :smiley: :smiley: :smiley:

Rotfl ! ! !

PS: Ik heb ook nog twee Ray-Bans te koop, waar ik dus horloges van wil kopen. Allez, toch een bandje ten minste :wink:

( Staat in off-topic )

Ik zou er zeker een paar weg doen en daarvoor in de plaats die minute repeater van André kopen.
Of die andere dressy Citizen die hij voorstelde.

Helaas voor jou vind ik die Rado helemaal niks.

Jij moet geen horloges wegdoen. Nee, jij moet die doos wegdoen en een grotere doos kopen! :smiley:

Gewoon alles van de hand doen. Zo bijzonder zijn ze nu ook weer niet. Als je wat beter in de slappe was zit begin je gewoon met een nieuwe verzameling.

Pfff…jullie maken het nog moeilijker dan het al is.

Ik denk dat ik de volgende weg doe:

• De Alpinist ( brengt wat op :wink:

• De Oranje Seiko ( ik heb nog duikers )

• De Rado ( da’s nu wel duidelijk - maar ik blijf het een prachtig horloge vinden. Trouwens "De zaak Alzenheimer " gezien ? Jan Decleir droeg daar een Rado Ceramica Multifunction imho )

• Héél misschien de Tie-totsj