Een volle doos - wat zou ik wegdoen?

Vol goede moed wou ik grote schoonmaak houden: ik wil nl. mijn horloge-vloot ( :smiley: ) drastisch inkrimpen, zodat ik weer alles een beetje kan dragen.

Toen ik echter dit doosje opende keken ze mij met droeve ogen smekend aan: “Please, doe mij niet weg !” ! ! !

Ik heb een traan weggepinkt en weemoedig het doosje weer gesloten…snif…

However: er moet toch iets weg ?

Kunnen jullie mij helpen ?

Dit is geen verkapt verkoop-topic, maar mocht er interesse in 1 bepaald horloge zijn, maak ik er eens een mooie foto-shoot van.

Ik heb nu wel wat tijd.

Ter info: dit is maar een snelle géé-es-ém foto ! :smiley:

1. Seiko Alpinist: zeer zeldzame mosgroene wijzerplaat
  2. Seiko Worldtimer: alleskunner: chrono, alarm, wereldtijden, zelfs een speciale knop om in 1 druk van wintertijd naar DST te gaan !
  3. Mooie Oranje Seiko duiker op mesh band. De originele stalen band wordt bijgeleverd
  4. Prachtige diepzwarte Oriënt multifunction ana-digi
  5. DE Seiko James Bond watch ( Octopussy )
  6. Meistersinger “einzeiger” héél speciaal: anti-stress watch
  7. Junghans Apollo multifinction ana-digi én RADIO-gestuurd ( 1 seconde op 1000 jaar of zoiets )
  8. Tissot T-touch multifunction ana-digi met bijzondere backlight ( ROOD ! )
  9. Certina Ana-digi: zelfde binnenwerk als de Breitling Aerospace
  10. RADO CERAMICA multifunction: ana digi: kast en band in onkrasbaar keramisch materiaal.

de alpinist vindt ik bloedmooi,
grz john

Mooi doosje vol hoor. Alpinist wauw. Oranje Seiko! Leuke ana digi Oriënt! Leuke dingen hoor. De oranje Seiko is wat minder uniek, misschien die? De groene bergbeklimmer is zeldzaam, misschien die?

De RADO spreekt mij het minst aan.
De Junghans en de Seiko alleskunner vind ik prachtig.

Als het mijn doos was en ik er een moest verkopen zou ik de rado wegdoen.
Dat type horloge spreekt me gewoonweg niet aan.

Als ik er een zou moeten kopen ging ik voor de T-touch

Nu je het zegt: de Junghans en de Seiko lijken sterk op mekaar.

De Junghans is radio-gestuurd en iets fijner van afwerking.

Nu, de Rado staat er slecht op, maar irl is dit een zeer bijzonder horloge hoor.

Is ondertussen ook een stukje horloge-geschoedenis imho.

Ik zou een nieuwe doos kopen :smiley:

maardein Schreef:

Ik zou een nieuwe doos kopen :smiley:

Ha ha ha ! DAT is de beste die ik tot nu toe gehoord heb ! (tu)

Ga jij het aan mijn vrouw vertellen ? :wink:
( We hebben géén deegrol, maar wel een hele zware koekenpan ! :smiley: )

:slight_smile: De Rado spreekt mij het meest aan. Ik hem hem al vaak aangekeken in je verkooptopic enzouhem graag willen hebben maar helaas ontbreken de fondsen op dit moment :frowning:

Hallo Marc, ik zou de oranje seiko en de orient wegdoen, die zijn het minst bijzonder, ik bedoel, de rest heeft qua historie en/of techniek iets bijzonders. Bijv. bond seiko, of de ceramische rado, en techniek van de junghans en tissot touch.
suc6 met de beslissing;)

Groene Alpinist: wegdoen! Ik wil je wel helpen om 'm kwijt te raken :D:D

Menno

(Zonder gein: idd. een nieuwe doos kopen).

Menno

Voor mij zou de keuze gemakkelijk zijn, de Rado Ceramica, want hoe bijzonder ook ik vind er helemaal niets aan. Sterker nog ik vind hem afzichtelijk…>X

Ik zou er twee wegdoen, de Seiko James Bond en de Rado, ze passen niet bij de rest.

Of je koopt een nieuwe doos met glazen deksel en 2 lagen/niveaus.
Men blijft gefascineerd door de bovenste laag en je kunt zelf verder verzamelen in de onderste laag.

Ik zou gewoon niets weg doen. Ze hebben allemaal iets bijzonders. En wat levert het nu helemaal op. Wat je er voor weer koopt geeft waarschijnlijk niet meer voldoening.

Groeten,

Martin

Wel, nu doe je me inderdaad sterk twijfelen Martin.

Ik kan de mails over de Alpinist niet meer bijhouden en tenslotte zal ik op alles een heel pak verliezen. Ik slaap er nog es over :wink:

Marc-B1 Schreef:

Wel, nu doe je me inderdaad sterk twijfelen
Martin.

Ik kan de mails over de Alpinist niet meer
bijhouden en tenslotte zal ik op alles een heel
pak verliezen. Ik slaap er nog es over :wink:

Heel verstandig Marc!

Ik begin zelf ook een beetje veel horloges te krijgen (weet niet eens precies hoeveel, zo uit het hoofd. Erg hè :smiley: ) Maar als ik bekijk wat verkoop me gaat opleveren, vind ik het zonde om ze weg te doen. Ik kreeg laatst de vraag of iemand een Rexxor van me kon kopen. Dat ding was van de kijkshop, en heeft €25 gekost. Te klein om echt te dragen, en toch kan ik er geen afstand van doen…

Veel wijsheid toegewenst,

Martin

Het is een tweestrijd. Ik sta voor een belangrijke aankoop en enkele euroies zijn welkom, maar anderzijds wil ik er niet mijn ziel voor verkopen…

Ik sluit me aan bij Jurgen en Henrik.

alle quartz eruit.

zo, dat ruimt lekker op!