Een voorstelrondje en direct een vraag

Ook ik hoop ongelijk te hebben.
Tevens ben ik alles behalve een expert , dus mijn vraag is uit nieuwschierigheid.

Van wantrouwen geen sprake hier.

Dan interpreteerde ik jouw reactie verkeerd, mijn excuses daarvoor.

De opmerking van @jeroenderee , daarna die van jou en ook een aantal DM’s… Just one too many. Het doet mij als nieuwkomer - ook al heb ik wellicht niet helemaal hetzelfde doel als velen van jullie - die probeert hier een goed en onafhankelijk advies te krijgen, mij niet echt welkom voelen.

3 likes

@jeroenderee maakte gewoon een geintje , niks aan de hand.

Dit topic is leuk en ook leerzaam , ik ben benieuwd naar wat meer info over de getoonde horloges!

Ik zeg welkom! , en blijf vooral hangen hier op het forum , wat meer dames hier is altijd goed. :raising_hand_woman:

1 like

Ter info:

Er zijn inderdaad enkele dames modellen, dacht voor 1990
met inscriptie op de deksel.

1 like

Wat meer achtergrond info;

De Breitling is een cadeau van mijn (inmiddels overleden) vader aan mij geweest, in 2002. In het begin heb ik het horloge veel gedragen, maar nu komt het alleen uit de kast voor een onderhoudsbeurt. Wegens omstandigheden (de gewraakte brace) draag ik geen horloge. Voor mij zit er geen ‘waarde’ aan, en kost het mij alleen elke keer een bedrag aan onderhoud en dat vind ik om meerdere redenen zonde. Omdat dit horloge altijd in ‘eigen beheer’ is geweest heb ik van dit horloge alle papieren. De eventuele opbrengst van dit horloge wil ik gebruiken als startspaarpot voor een studiepotje voor mijn oudste dochter, dat heeft voor mij meer waarde en past ook in de lijn van denken van mijn vader.

De Rolex is in februari 1994 gekocht door mijn vader, en aan mijn moeder cadeau gedaan. Het is altijd netjes onderhouden, tot een jaar of twee terug. Om diverse privé redenen heeft mijn moeder echt geen enkele behoefte het horloge te houden, en heeft ze het aan mij meegegeven. Ze claimt dat ze op het garantiebewijs na, de papieren niet (meer) heeft. In principe was mijn idee om het te verkopen, maar ik had echt een verkeerd beeld van wat een ‘fair’ bedrag zou zijn. Ik dacht aan een paar 100 euro max ivm de leeftijd.

Nu snap ik door zoeken op internet dat voor het tweede horloge het mogelijk allemaal wat lastiger ligt, wegens de staat en het ontbreken van de papieren. Maar het belangrijkste voor mijzelf vind ik dat er een eerlijke prijs voor komt. Overigens gaat de opbrengst van dit horloge naar een goed doel.

3 likes

Leuk dat er een goed doel gesteund gaat worden!

Kan je voor de Rolex het referentie nummer benoemen? , dat zoekt wat makkelijker.

Een paar honderd euro is denk ik alleen al de doos waard :blush:

Je heb het al snel over n paar duizend inderdaad.
Ookal is het een vrouwenmodel.

@lasteraar?

Sorry…was inderdaad een geintje natuurlijk. Ik zag gelakte dameshanden en ineens schoot het door me heen… van harte welkom!!

Had ik al gezegd dat ik echt flauw benul van horloges heb…? :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

Misverstandje, Mea Culpa!

1 like

Ik heb nog een foto van de zijkant van het doosje gemaakt, staat daar het referentienummer op? Overigens zou ik ook graag een indicatie van het prijsverschil tussen wel/geen papieren hebben. Dan kan ik overwegen of het het waard is mijn moeder achter de vodden te zitten😜

Ook nog een close-up van de wijzerplaat van de Breitling, waarop wat duidelijker te zien is dat deze van parelmoer is;

1 like

Een 69173 :slight_smile: leuk model.

Papieren erbij scheelt wel iets maar niet schrikbarend veel , garantie bewijs in lederen mapje + doos maakt het een bijna full set.

Belangrijker is de staat van het horloge.
Gezien de toch wel flinke rek op de band en draagsporen , schat ik een waarde in van pakweg 2000EU.

Stukje meer als een paar honderd dus :blush:

Een degelijk oordeel laat ik over aan 1 van de experts hier.

:open_mouth: Een Stukje meer maar insert sarcasm here Ik schrik hier wel een beetje van, in positieve zin. Ik heb de vraag bij mijn moeder neergelegd, ze zou nog eens een keer kijken naar de papieren. Ik ben benieuwd.

Ben ook erg benieuwd naar een oordeel over de Breitling.

Ook voor de Breitbling geld : staat van het horloge bepaald de waarde.

Ik durf geen correcte schatting te geven , 4 cijfers gaat het wel worden!

Kortom , een leuk bedrag in totaal.
Nu gewoon een tijdje gezellig posten en lezen hier… dan kan je ze straks mooi het blauwe gedeelte in gooien :grin:

Succes!

1000 moet je blij mee zijn denk ik :slight_smile:

1000 lijkt mij aan de lage kant.
Maar goed , zoals gezegd ben ik geen expert.

Een goede polijst beurt en een frisse lunette kan wonderen doen.

Ah jah… Naast dat ik geen verstand van horloge(waarde)s heb, ben ik ook echt niet handig. Zelf knutselen gaat niet lukken (kom ik weer… Brace, kapotte handen, etc…). Polijsten moet nog wel lukken lijkt me.

:astonished:

Zelf ook absoluut niet doen!
Aan een vakman over laten.

Je moet dat ook zeker niet zelf doen en dat bedoeld men ook niet.
De waarde kan enorm toenemen wanneer het mooi gepolijst is door een vakman.
En de kosten daarvoor haal je er waarschijnlijk wel uit maar ik ben geen kenner of expert op dit gebied. Laat je goed inlichten en maak dan je keuze wat het je waard is. In deze staat zal het al meer opbrengen dan je er zelf van verwachtte. En verder wens ik je succes met de afwegingen en de verkoop.