Een voorstelrondje en direct een vraag

Hai,

Hier een enorm groentje op het gebied van horloges. Helaas heb ik de passie voor mooie klokjes van mijn vader niet helemaal ge-erfd. Ik draag amper horloges, omdat ik op dagelijkse basis pols braces draag. Daar past een horloge niet om heen.

Op zoek naar een betrouwbare taxateur voor twee horloges, ben ik hier terecht gekomen en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen en willen helpen. Graag zou ik de horloges willen laten taxeren voor eventuele verkoop, en dat maakt mij enigszins wantrouwend jegens dealers en inkopers. Waar kan ik een betrouwbare taxatie uit laten voeren? Bij voorkeur in de regio Rotterdam/Den Haag.

Groeten van een Newbie

5 likes

Gewoon hier de foto’s neergooien.
Zal niet iedereen even positief op reageren, maar so it be.

9 likes

D’r is eigenlijk op dit forum toch wel plaats voor een taxatie afdeling, ben nog niet zo lang lid van het forum maar toch al verschillende vragen tegengekomen van die aard. En aangezien er hier van alle markten experts zitten zou dit wel een wezenlijke aanvulling zijn.

2 likes

Welkom op het HF!

Inderdaad, zoals @ElChueco zegt: goede foto’s maken en de foto’s hier posten, met een heldere concrete vraag erin.

Succes!

2 likes

Denk meteen aan de speedmasterUploaden…

Een speedy met het ruimtepak bandje met klittenband bedoel je zeker? :smirk:

1 like

Ligt aan je doel waarvoor je de taxatie nodig hebt. Wil je iets gaan verkopen via de bekende sites dan kun je prima hier terecht. Wil je iets professioneel laten taxeren? Voor bijvoorbeeld verzekeringsdoeleinden dan zou ik de lijst op deze site even bekijken:


Hier staat ook een lijst met leden. Stuk voor stuk vakmensen. Ook voor artikelen ouder dan 1952 kunnen ze prima taxeren.

1 like

Dank voor alle reacties!

Het zou in het geval van deze twee horloges echt om verkoop gaan. Ik zal morgen bij daglicht eens goede foto’s proberen te maken.

Het is eindelijk gelukt om foto’s te maken. Omdat er maar 3 foto’s per post mogen, even in deelposts.

De Breitling (hier heb ik alle papieren van, incl aankoopbewijs (juni 2002) en onderhoudskaarten);

Breitling deel 2;

De Rolex (hiervan zijn de papieren in de vele verhuizingen helaas kwijtgeraakt. Het horloge is in februari 1994 gekocht. Ik heb wel het garantiebewijs nog);

De Rolex deel 2;

Niemand die wat input heeft? Of is het beter een apart topic te openen?

Je zou op Chrono24 kunnen rondkijken om een idee te krijgen voor welke bedragen ze te koop worden aangeboden. Maar dat zijn prijzen waarmee handelaren nog geld verdienen, niet waarvoor ze inkopen. Voor de Breitling zie bijvoorbeeld https://www.chrono24.nl/search/index.htm?watchTypes=&query=a67350&dosearch=true&searchexplain=false&accessoryTypes=

Dank je wel! Precies het model wat ik heb (alleen dan 2 jaar ‘jonger’) staat er tussen. Zie dat er ook best wat van de Datejust op staan.

Kan ik dergelijke handelaren gewoon benaderen?

Heeft @Nathalie1een troll account geopend :sunglasses:

1 like

Ik dacht dat Rolex nooit inscripties maakt op de caseback… :confused:

Komop jongens, 2 best gave horloges toch?
Kan niemand er wat over vertellen?

Ik moet je teleurstellen, nope…

Ik mag, oprecht, hopen dat je ongelijk hebt. Anders is mijn vader bijna 24 jaar geleden opgelicht. Door Schaap en Citroen notabene.

Het wantrouwen jegens mij vind ik best stuitend. Ergens begrijpelijk, maar toch…