Een Vostok limited edition

Voor de liefhebbers;

http://ru.meranom.com/komandirskie-classic/92/vostok-watch-komandirskie-923295.html

Ik kreeg een mailtje van Meranom over deze limited edition. Grappig en leuk maar ik bestel hem niet.

Wellicht iemand anders meer interesse?

Er is ook een goedkopere blauwe limited van 200 stuks.
Je moet wel geduld hebben met Russische post, ben al bijna twee maanden aan het wachten op mijn bestelde blauwe versie :scream:.

1 like

mooie Vostok, vind deze variant persoonlijk mooier als de goudkleurige. Wat zegt de Russian Post tracktrace ? Mijn ervaring hiermee is uiterst positief dit in tegenstelling tot onze post.nl.

De russische post is over het algemeen lekker vlot en goed traceerbaar, zolang de verzender maar in omgeving Moscow zit, zodra ze verder weg zitten moet het eerst nog van A naar B in Rusland en dat vreet blijkbaar tijd.

Ik heb wat dat betreft slechte ervaring met Meranom, ten eerste is hun voorraad op de webshop niet up-to-date, ofwel er staat “in stock”, echter blijkt dat vaak niet het geval en leveren ze niet eerder dan dat ze weer voldoende bestellingen hebben voor de fabriek. Daarna duurt het een week of twee voordat het in Moscow aankomt en daarna verloopt het pas weer normaal.

Bij bijv. Zenitar heb je het met een week of 2 à 3 in huis, maar bij Meranom heb ik wel eens 4 maanden gewacht. Bovendien krijg je bij hen geen enkele reactie op mails. In een paar gevallen heb ik uiteindelijk via Watchuseek (waar Meranom ook lid is) wel reacties gekregen. Leuk detail… mijn negatieve reacties wat betreft Meranom werden door de Mods verwijderd, hoezo vrijheid van menigsuiting? :yum:

1 like

Na de laatste scan van 02-05 is er niets meer van vernomen. Vandaag weer contact gehad met Postnl maar die hebben hebben het nog niet ontvangen. Een ander op het Russische gedeelte van het WUS forum zit ook al 7 weken te wachten. Post uit Oekraïne daarin tegen is binnen 8 dagen in huis :smiley:

Ik hoop dat je snel een pakketje gaat ontvangen :smiley:
ik ben deze keer pas 2 dagen aan het wachten, benieuwd hoe lang het gaat duren, alleen nieuwe wijzerplaat.

1 like

Oekraïne gaat inderdaad heel snel momenteel. Ik had laatst een pakketje in 4 dagen binnen. Ik schrok ervan en had op minstens 2 weken gerekend :smile:
Mijn meest recente uit Rusland (Omsk) was er in 12 dagen, ook niet slecht gezien eerdere ervaringen.

Ik heb trouwens besteld bij Komandirskie.com, deze was een tijdje goedkoper dan Meranom. Besteld via email en betaald in roebels met paypal. Goede communicatie en met de verkoper en heb telkens reactie terug binnen een werkdag. (Hij gebruikt google translate maar de boodschap is duidelijk). De verkoper wou me al een vervanging sturen, maar ik kan nog wel even wachten. Straks zit ik met twee horloges :innocent:

mijne kwam van Chistopol city maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Bij aankomst bleek de bezel spring niet in orde te zijn de bezel kwam er steeds vanaf bij het minste of geringste. Pas na een aantal weken en diverse mailtjes kwam er een reply. Geen garantie kwestie en een nieuwe spring kon ik krijgen voor 10 euro. Ik heb ze maar verteld dat ze erin kunnen zakken en gelukkig via dit forum een nieuwe gekregen en probleem opgelost.