Een vraag over de batterijen!

Hallo,
Ik heb een vraag over de batterijen van de Quartz horloges,
welke type batterijen worden het meest gebruikt, en moet ik alle types batterijen kopen? en waar kan ik deze batterijen kopen?(het liefs geen dure batterijen).
Alvast bedankt

2 likes

Ik zou niet alle types kopen. Dan ben je wel even bezig nl.
Ik adviseer om het type te kopen dat je nodig hebt voor je horloge.

9 likes

Dekseltje open wippen en nummer op batterij aflezen. Goede batterijen gaan wat langer mee en zullen meer kosten. Maar laat je niet oplichten bij bijvoorbeeld een bouwmarkt oid.
Het is natuurlijk zo dat een aantal typen batterij vaak voorkomen in horloges. Maar er zit tussen merken en modellen wel variatie uiteraard.

Gewoon naar een horlogezaak gaan, kost meestal maximaal een tientje en je weet (bijna) zeker dat het goed komt.

meestal krijg ik horloges van vrienden of kennissen die ik repareer of batterijtje vervang, daarom heb ik deze vraag gesteld.

Het juiste batterijtje heb je de volgende dag in huis. Ik zou geen voorraad nemen.

1 like

Veel belangrijker dan de levensduur is het lekgedrag. Wat heb je aan een besparing van 3 euro als je je horloge er mee te gronde richt doordat hij gaat lekken!? Oude maar ongebruikte “nieuwe” batterijen zullen veel eerder lekken dan echt verse. Ik houd geen batterijen op voorraad en koop ze alleen van leveranciers met een grote doorloopsnelheid.

Deze rating is gebaseerd op lekgedrag:

4 likes

Heb je voor mij een site of zo waar ik die kan kopen?

Batterijtjes.nl

Nette webshop, snelle en adequate levering.
Ff zoeken aan de hand van wet er op het batterijtje staat en bestellen maar.
als het mij al lukt om een batterijtje te vervangen …

1 like

Idd. of anders batterijenland.nl of knoopcelgigant.nl of lekbatterijen.nl

Had laatst weer een lekkende Rayovac en Renata (aangetroffen in horloges van een collega), en zelf monteer ik alleen Sony. Ik heb wel een aardig diverse voorraad, maar ook redelijk wat doorloop. De 371 en 399 gebruik ik in de prkatijk 't meest. Ik houd ook de shelf-life in de gaten, van mijn huidige stock is die grotendeels nog 2019.

2 likes

Als mijn Seamaster met caliber 1611 weer aan de praat is komt er echt alleen Energiser in. Dan maar €2.95 + €2.75 verzenden (batterijenland) uitgeven. €5.70 kan er echt nog wel af voor het beste lekgedrag. Lees: ik snap niet waarom je hier ook maar één cent op zou willen besparen.

Bij batterijtjes.nl betaal je geen verzendkosten.

Maar dan heb je hem niet waterdicht.

Dat is boven de €15, maar ik koop zo min mogelijk in en als ik 2.95 moet betalen zit ik daar helemaal niet mee.

Juist wel. Monteren met een heel dun randje siliconenvet en elke paar jaar een nieuwe pakking. Druktest doet mijn horlogemaker voor weinig of voor niets, daar kom ik zowat elke paar weken. Als je naar zo’n boetiekje gaat, dán heb je hem niet waterdicht.

Boetiekje? Ik ga nooit naar een boetiekje.

Overigens, niets boven de 15.-
Als je een batterijtje van 0,70 bestelt is het zelfs gratis verzending.

Heel verstandig.
Ik weet niet wat opsturen van een quartz naar Omega zou kosten maar daar doe ik niet aan. Even helemaal los van het feit dat ze de 1611 gewoon niet meer servicen wegens gebrek aan onderdelen.

Hoe bedoelde je dat dan?

1 like

Ik bedoelde: geen druktest gedaan

Ah, batterijtjes.nl heeft idd geen verzendkosten, maar die hebben geen Energiser dus ga ik naar batterijenland. Het ging er me om dat ik dat belangrijker vond dan prijs.

Kan dus altijd bij mijn horlogemak(k)er :slight_smile:

Jawel. Random gezocht, eerste hit raak

http://www.batterijtjes.nl/5009LC