Een vraag wat is deze ongeveer waard alvast bedankt

3 likes

Erg beleefd allemaal weer.

geen groetjes Lenno

2 likes

Welkom op het taxatie forum. We zijn hier erg gecharmeerd van mensen die zich niet even fatsoenlijk voorstellen en ook niets toe te voegen hebben. Lichtelijk sarcastisch bedoeld uiteraard.
Maar goed, ik ben in een prima bui vandaag. Het lijkt me een stalen kast in redelijke staat voorzien van een automatisch uurwerk kaliber Felsa 692. Waarde volstrekt afhankelijk van de staat van het geheel en dat is aan de hand van deze enkele foto niet te beoordelen.Verwacht niet de hoofdprijs want het is geen merk waar de verzamelaars voor in de rij gaan staan

13 likes

Ik moet altijd glimlachen van volwassen mannen die gepikeerd raken als iemand hun geliefde forumpje verstoort doordat ie zich niet eerst netjes voorstelt, drie liedjes zingt en een dansje doet. Wat maakt mij het uit of ie Piet of Murat heet! Als je hem wil helpen, help ā€˜m, als niet, maak je dan ook niet zo druk,

(Denk ik dan hoor)

22 likes

lijkt wel alsof er vocht in het horloge gekomen is te zien aan de lumen en oxidatie. Dus ik vrees het ergste…

Zonder enige hinder van kennis lijkt mij het wel handig om te vermelden of het horloge loopt als je het opwind? Dat is nogal bepalend voor de waarde.

1 like

Welkom hier Robbie!
Alweer een horloge-enthousiast erbijšŸ˜

2 likes

Niet de hoofdprijs inderdaad, maar een Baumatic is toch ook weer geen rommel. Dit model was er overigens ook in witgoud. Lijkt me voor de waarde belangrijk om even zeker te weten of dit inderdaad staal is.

€7,85

5 euro. kom ik hem vanavond ophalen.

3 likes

Hij loopt echter datum niet helaas :cry:

Mooi klokje!

1 like

Zoals al genoemd is 1 foto te weinig om echt wat zinnigs te zeggen + werkt mechanisme volledig en hoe ziet die eruit?
Kast laat in ieder geval aardig wat leeftijd zien maar maak mij vooral druk om onderste deel van de wijzerplaat. Lijkt op vocht. Verwacht geen hoofdprijs.

Ja is stainles steel nummer wat er op staat is 1184 en serie 725509

Voor wie is geĆÆnteresseerd zie Mp: https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1253855296-baume-a-mercier-vintage-horloge.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=

Edit: niet mijn advertentie, kwam hem tegen.

dus hoogstwaarschijnlijk een servicebeurt nodig als het niet iets simpels is. En dan ben je denk meer kwijt aan de service beurt dan dat ie waard is.

Misschien even op MP aangeven dat ie niet goed loopt. Lijkt me wel zo netjes toch.

3 likes

Hm, hier vragen wat ie waard is en op marktplaats mogen ā€œweā€ een super bedrag bieden…:roll_eyes:

Vintage junk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat de €125,- die er geboden is op MP redelijk is, gezien de staat. De wijzerplaat lijkt me niet super meer te zijn.