Een vraagje voor de afdeling Techniek

Amigo’s,
Af en toe draag ik deze ruim dertig jaar oude Japanse dame, een Seiko 6139-6012. Vraag me niet waarom ik 't horloge niet vaker draag, want ik vind 't eigenlijk best een leuk ding.
Maar deze week pakte ik het horloge weer een keer en toen viel me op dat de dagaanduiding niet meer goed staat. Die staat iets te hoog doorgeschoven, zoals je op de foto kunt zien. Is dit eenvoudig te verhelpen?
Verder loopt het horloge trouwens prima, al zou het misschien eens tijd worden voor een servicebeurtje.

Ik weet het niet maar volgens mij is het een typisch jamapns trekje. Ik heb dat ook bij een Seiko Bellmatic en een Citizen Cynchron. Beide overigens quartz.

Hoort bij de nukken van het uurwerk, komt omdat je op het dagveld ook een andere taalaanduiding hebt, heeft mijn speedtimer ook (zelfde uurwerk).

Arjay

Dit komt inderdaad wel vaker voor bij Seiko maar de oorzaak ligt meer in een wat zwaar gaande dagschijf en een wat zwak dagschijf veertje. Het veertje is niet meer sterk genoeg om de dagschijf door te drukken tot op de ruststand,

Wanneer je een paar keer de dag versteld, kan het zijn dat ie het weer een tijdje goed doet.

Een Quartz bellmatic ? Zeker niet alledaags…(tu)

Dus… als ik het kort samenvat: hier moet ik mee leren leven! :?

Nee hoor,

Dagschijfje schoonmaken en olie geven en het veertje iets strakker zetten en het is weer toppie…zou de rest dan ook maar even gelijk mee servicen want wijzers en wijzerplaat moeten ervan af