Een vreedzaam Frans duikertje

Voor een prikje kunnen kopen, een “Pax” duikhorloge met volstalen kast.

Helemaal waterdicht volgens de Franse fabrikant.

Op het uurwerk staat onder de balans P75A. Maar dat is blijkbaar een handmatige opwinder.
Zou dus een Lorsa kunnen zijn, maar dan eigenlijk een P76A? Ik zie echt een “5” staan… De P76 lijkt ook weer anders op internet…
Het opwindsysteem is vergelijkbaar met de “magic lever” van Seiko

Hij loopt in ieder geval mooi en staat mooi om de pols :slight_smile:

Vreemd he? De vorm van de balans lijkt op de P75A en de vorm van de ankerkloof en de stud ook. Het is ook een verstelbare stud dus dat zou kloppen met de A appendix.
Ik dacht eerst dat iemand zelf er misschien een automaat van zou hebben gemaakt, maar er staat automatic op de wijzerplaat. Waarschijnlijk zijn deze uurwerken er in een handwinder en een automaat variant en is Ranfft niet compleet. Wat ook eigenaardig is, is dat deze Franse uurwerken vaak een Antichoc anti-schok systeem hanteren, maar deze heeft een Incabloc, curieus!!

Anywho, een leuke volstalen duiker en de blauwe sweep second vind ik heel geinig.

Cool ding! Leuke spul gemaakt die Fransozen.

Lorsa is toch ook Frans?

Zo, jij bent snel :wink:

Haha ik zat hem net nog even te bekijken :wink:

Leuk ding he :slight_smile: De volstalen kast en “Incabloc” deden mij besluiten de gok te wagen dat het wel een redelijk kwaliteits uurwerk zou zijn. Ik heb mij scheel getuurd met een loupe en het is echt een 5! De hoekige bovenkant van het cijfer laat niets te twijfelen over dacht ik.

Leuke klok (alleen je Franse vertaling is het net niet: vrede in het Frans is paix) (tu)

Ik zei ook niet dat het Frans was :slight_smile: Klein beetje Latijn ken ik ook wel.