Een weekje geleden De Explorer 216570 eruit en een Sub16610 tritium dial erin, de 16610 week on the wrist πŸ˜‰

Hele goeie keuze, gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :+1:t2:

1 like

Heb ik ingeruild voor de Sub bij Metropoliscollection
https://www.metropoliscollection.nl/watch-collection/rolex-explorer-ii-216570.aspx

2 likes

Mooie NA @Bertus1 :smiley::+1:
Ben normaal geen fan van vintages horloges met de bijbehorende gebreken , maar deze lust ik wel. Wat een retestrakke Sub ! Keep us posted :smiley::+1:

3 likes

Nogmaals gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst!:+1:

1 like

Het lijkt of je van vintage ( omega s) naar modern en terug naar weer vintage bent gegaan? Zo ging het bij mij ook :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd!
Ik vind deze karaktervoller dan de andere. Goede beslissing

1 like

Mooie keuze, veel draagplezier!!

:+1:

1 like

Nice!

1 like

Van harte @Bertus1, erg fraai! Ben benieuwd wat er komende tijd nog allemaal in de planning staat en langs gaat komen…:slight_smile:

1 like

Mooie Sub Matthias, veel draaggenot toegewenst met je nieuwe aanwinst!

1 like

De 16610 nu net een weekje om de pols, en wou de bevindingen toch met jullie delen :wink:

De prestaties:
Met een amplitude van 298Β° en een afwijking van +4 seconden per dag kan er volgens mij niets op de prestaties van deze heerlijke Sub aan te merken zijn.

De dial:
De glossy wijzerplaat is heerlijk om naar te kijken en lijkt echt te leven.
Schitterend met elke lichtinval.
De tritium wit gouden markers en wijzers doen natuurlijk hun deel van het werk en maken het totaalplaatje geweldig en fenomenaal mooi.

De kast:
Had er eerlijk gezegd wel wat schrik voor om van een forse 42mm Explorer II terug te keren naar een elegante 40mm Sub.
Er had me iemand hier op het forum gezegd dat deze twijfel onmiddelijk zou verdwijnen eens de Sub om de pols zat, en ja hoor gelijk had ie.
De 16610 is perfect uitgebalanceerd, en draagt enorm comfortabel.
Ik ben persoonlijk zeer tevreden van de 40mm op mijn 22.5 cm pols en zal nooit meer terugkeren naar de modernere modellen.

De 93150 Oyster band:
Draagt net als zijn moderne broertje zeer comfortabel, enkel de easylink mis ik wel wat.

Wat voor mij nog het meeste aanpassen was is de manier waarop andere mensen naar dit icoon kijken.
Heb de afgelopen jaren een DJ 116234, een ToG 16264, een Explorer II 16570 en een Explorer 216570 om de pols gehad op het werk en enkel bij de 16570 werd ik er eens op aangesproken.
Nu met de 16610 om de pols ben ik er al verschillende keren op aangesproken en komen mensen spontaan spreken over wat ze leuk of niet leuk vinden aan horloges.
De Rolex Submariner is dus volgens mij nog steeds het Rolex icoon die iedereen blijkt te kennen en ook weet te apprecieren.

Ik ben er in ieder geval dolblij mee en kan een Sub aan iedereen aanraden!!

Tot slot nog wat plaatjes en een link naar een leuk filmpje

18 likes

Top, leuk om zo je ervaringen even te lezen na een week. En tegen de popular opinion in dus met datum en cyclops. Ik hou daar ook wel van. Een horloge mag wel wat karakter hebben :slight_smile:

1 like