Een poljot met 7750, day date, maanfase en chrono. Wel aan de prijs met 1095 euro voor een Poljot, maar ik denk niet dat er veel andere merken zijn die deze complicaties bieden voor die prijs? En dan zijn er nog slechts 150 gemaakt. verliefd is
Op het eerste gezicht een mooie klok. Kijk je wat langer naar de klok dan vind ik de wijzerplaat wel erg druk. De knoppen vind ik ook niet echt daverend maar aangezien er maar 150 van zijn gemaakt is het wel een aantrekkelijk horloge voor dat geld. Ik sla hem in ieder geval over
Ik vind em mooi, hoewel ik ook wel moet wennen aan de pushers en kroonprotector. Voor een Poljot/Buran wel aan de prijs, maar als je het gaat vergelijken met anderen valt het weer mee. Wel jammer dat voor dat geld de rortor niet mooi bewerkt is.
ik ben niet zo’n poljot kenner , maar moet zeggen dat ik het een aardig klokkie vind al heb ik al wel geleerd dat je het eerst even in de handen moet hebben .
en ik ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet kwa afwerking.
Ik vind hem wel mooi, maar de wijzerplaat iets te druk. Dat vind ik al gauw van chronografen met een 7750 er in. Vooral de dag + datum aanduiding staat niet altijd op een mooie plaats en overheerst het beeld.
Ik heb zelf een goedkopere versie. Een Buran met een Poljot uurwerk erin.
Twee subdials datum op 4 uur en maanstanden op 6 uur. Iets rustiger beeld.
Kast hetzelfde, net als de kroonbescherming en de drukknoppen.
Te zien/bewonderen bij Russwatch, waar ik hem gekocht heb.
De afwerking is prima. Verzilverde wijzerplaat, goed afgewerkte kast, safierglas.
Op de metalen bodem staat bij het serienummer een maximum van 1000, dus ook een “gelimiteerde” editie.
Naar mijn smaak is hij ook veel en veel te druk, komt wat protserig over. En Poljot neemt het ook niet zo nauw met gelimiteerde edities volgens mij, van andere “gelimiteerde” Poljot-modellen is bekend dat ze gewoon weer opnieuw beginnen met nummeren.