Één wijzerig horloge

Geachte forumers,

Ik ben de laatste tijd nogal verzot op de modellen van Meistersinger met één wijzer, met name met blauwe wijzer.
Aangezien ik nog niet zo oud ben en nog geen groot budget heb, ben ik opzoek naar een alternatief. Hierbij doel ik op een prijsklasse tot €200.
Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt.

P.S. Heeft iemand hier al ervaring met Chotovelli & Figli horloges?

1 like

http://stores.ebay.nl/ALPHA-WATCH_Jump-hour_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ3QQftidZ2QQtZkm

ik weet zeker dat robbie je wel seiko’s kan leveren met 1 wijzer :smiley:

Hallo Sjapeau,

Op de site van Horloge Platform Nederland zie ik hele mooi Kienzle’s staan. Bv. de Mechanik III.
Hoe goed ze zijn weet ik niet , maar op dit forum zijn ongetwijfeld mensen die hier iets over kunnen
vertellen. De Mechanik III vind ik erg fraai. Zelf heb ik een Meistersinger 1Z, waar ik erg te vreden over
ben. Je kan natuurlijk ook doorsparen voor een Meistersinger, dan heb je natuurlijk wel iets moois en
apart! Het is een hoop geld, maar zeker de moeite waard.

Succes met je overwegingen.

Groet, Mark

No problemo :wink:
Mag je zelf aangeven welke twee eraf kunnen :stuck_out_tongue:

Kienzle Mechanik III:


(Eigenlijk wel 2 wijzers)

Ik draag 'm vaak en met veel plezier.
Gr, Marc

Allemaal goed bedoeld, maar dit zijn toch echt allemaal andere horloges dan de Meistersinger.

Al deze suggesties zijn horloges waarbij één wijzer de minuten aangeeft, en iets anders (een jump hour venster o.i.d.) de uren. De Einzeigeruhren van Meistersinger hebben maar één wijzer, en verder niets, dus uren èn minuten worden door één wijzer aangegeven. Dat is nou juist het leuke eraan, vinden de liefhebbers, want daarom wordt het zo lekker onduidelijk te zien hoe laat het nou eigenlijk is :wink:

Beetje steken voor de liefhebbers, maar is maar voor de gein hoor, ik vind ze zelf wel mooi! Ik moet eerlijk zeggen dat ik op het web wel eens van éénwijzehorloges van het “oude” Stowa gehoord heb, maar goedkopere alternatieven ben ik nog nooit tegengekomen.

Gerard

Kijk eens bij RLT watches naar RLT Watch Co. - Automatic “One handed Watch” RLT-13
http://www.rltwatches.com/acatalog/RLTwatches.html
.

of voor de eenwijzer horloges van watch people gaan, prachtig ontwerp en zwitsers uurwerk, en binnen jouw ptrijs.

http://www.junro.com/watchPeople/uno.html

dit is denk ik wel wat je zoekt,
ik zou iig niet voor de elysee of kienzle chinese troep gaan…

@ masterfan,
kienzle chinese troep ??
er is mij weleens verteld dat kienzle eigen uurwerken gebruikt ? of zijn dat eigen uurwerken nadat ze in china gemaakt zijn ?
groet, frank.

frank, kienzel gebruikte voeger wel goed spul, tegenwoordig is het toch echt gewoon chinees inkoop spul hoor! er zijn nog wel kienzles met eta uurwerken te krijgen, maar de uurwerken waar hier op gedoelt wordt, dat zijn chinese uurwerken!!

Allemaal erg bedankt voor de reacties. Inderdaad, doorsparen is een mogelijkheid, aangezien ik op zeer korte termijn al een ander horloge ga kopen. Ook een model dat lijkt op de Big Pilot’s Watch van IWC staat nog op mijn verlanglijstje.

vraagje hoe lees in vredesnaam de tijd af met 1 wijzer???
gr oscar

Door een precieze schaaldeling toe te passen, aflezen op de minuut blijft lastig, maar zo kun je toch vrij duidelijk zien hoe laat het is.

Je hebt gelijk, Gerard. Ik bedoelde het meer als alternatief van rond de 200,- eur. Er gaat natuurlijk niks boven een mooie ein zeiger uhr van MeisterSinger.:wink:

Gewoon nog ff doorsparen, Sjapeau. Het is echt de moeite waard!

Groet, Mark

Ja Sieb en Master-Fan,

Dit zijn echte! Leuk, ik ga ze onthouden!