Ben wel benieuwd welke modellen op kunnen tegen de GS SBGA011…waarbij de seconde wijzer bijna net zo vloeiend loopt…prachtig! Maar is er meer?
Idd prachtig.
Ik heb meerdere malen een horloge gehad met een witte plaat.
Waren echter nooit blijvertjes.
Mika
Mooi ding. Jammer van die Spring Drive.
Beginnersvraag wellicht, maar wat is daar mis mee?
Helemaal niets.
Er zijn veel lieden op dit forum, maar ook ver daarbuiten, die vinden dat een Spring Drive niet tof is omdat ze denken dat het een Quartz is. Ik kan niet voor @Skv spreken, maar diegenen die dat wel vinden weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Een Spring Drive is een zeer interessant stukje techniek. Het gaat om een in de basis mechanisch horloge wat in plaats van een normaal echappement een electro-magnetische rem heeft die de ontlading van energie van de veer op het tandrad doseert.
Zowel de veer van het mechanische uurwerk als ook deze electro-magnetische rem worden door de rotor van energie voorzien.
Er zijn ook mensen die vinden dat Spring Drive te nieuwerwets is en die dus bang zijn voor onderhouds problemen of -kosten. Deze mensen zouden gelijk kunnen hebben ware het niet dat het Seiko’s zijn.
Ikzelf blijf er bij: Het zijn wonderbaarlijke brokjes techniek, en die Snowflake is een enorm opwindend horloge. Alleen wel jammer dat de reserve-indicator niet op de achterkant zit. Dat vernaggelt de zen van de wijzerplaat.
Voor mij zou hij helemaal af zijn met geblauwde wijzers.
Maar misschien bestaat dat al wel.
Dank voor je toelichting, daar ben ik een stuk wijzer van geworden
Als noob vind ik het ook een heel mooi stukje techniek. Momenteel durf ik deze wel als mijn grail te benoemen. Ik vind hem prachtig, zowel van buiten als van binnen
Het is natuurlijk een Seiko; Gewoon door Rob laten modden.