Geweldig, super gedaan.
Leuk project! Ik ben benieuwd naar een watchwinder, ik heb er zelf al meerdere geprobeerd (gedownloade bestanden) maar die zijn het allemaal (net) niet.
Ik ben trouwens ook wel geïnteresseerd in deze bestanden. Ik zal eens een kijke nemen op The Printable Watch.
Knap gedaan hoor!
'k heb zelf ook een Bambu Labs P1S, Puike Snotplotter!.. Wat Onshape betreft… ook een mooi pakket, alleen is het niet gratis meer, ik heb het gebruikt in de tijd dat we met de Pilot One bezig waren, zodat men (de andere leden van het team) mee konden kijken met het ontwerp van de kast.
Tegenwoordig doe ik 3D ontwerpen om te delen met FreeCad… ook een leuk pakket om je eens in te verdiepen, en het draait locaal…
Qua Horlogekasten maken… daar heb ik tegenwoordig ook deze machine voor…

Ik ben heel lang sceptisch geweest over het fenomeen “Plestikpoeper” omdat het vroeger echt niet geschikt was om er precisie onderdelen mee te maken… maar da’s goed over… de Bambu P1S is wat dat betreft een droom!.. over het algemeen alles binnen 0.05 mm (1½ vloeitje)…
Heel tof gemaakt vooral ook wat je met de sluiting hebt gedaan.
Prachtig resultaat ! Dank voor het delen
Heel knap gemaakt!
Ook de sluiter is leuk.
Haha. Geweldig dit. Knap hoor
Velcro strap errond en mensen zullen initieel denken dat je een witte MoonSwatch draagt
Real 100% home made.
Geweldig, dit hoort wat mij betreft al tot de meest originele horloges op HF!
Ik had wellicht nog “Ragg” op de wijzerplaat gezet. Dan had je gelijk je eigen merk gehad.
Heel tof gedaan dit!
Cool man!
Heel cool!
Knap werk!
techniek blijft niet stil staan zoals je ziet
mooi horloge
Innovatief idee om de band te laten sluiten met twee magneten en een beugel. Heel gaaf gedaan dit!
Wat tof! Hulde voor de creativiteit!
Wat een leuke reacties allemaal, bedankt. Dat maakt een forum tot een echte ‘community’.
Een paar reacties terug:
Ik gebruik Onshape, wat overigens gratis te gebruiken is voor niet-zakelijk gebruik, en ben daar zeer tevreden over. Toen ik een keuze maakte voor een CAD programma heb ik wat verschillende systemen uit geprobeerd en ook flink wat reviews gelezen. De keuze tussen Fusion360 en Onshape is uiteindelijk op de laatste gevallen omdat ik de tutorials van TechingTech (Youtube kanaal) het meest duidelijk vond.
En voor iedereen die wil beginnen met CAD, bereidt je voor op een ‘steile’ leercurve, dus veel uurtjes. Dan helpt het als je Youtube hulp hebt waarin zaken worden uitgelegd op een manier die jou aanspreekt.
Wat betreft mijn 3D-printer, de Bambu Lab P1S, die heb ik nu een paar maanden, hiervoor een Creality 5S1, die ook al veel kon, maar waar ook veel aangedaan moest worden. Een uitspraak over 3D printen in het (recente) verleden die ik vaak ben tegen gekomen is: als je start met 3D printen heb je ineens 2 hobby’s: 3D printen en een 3D printer. En dat laatste houdt is dat je veel tijd en energie wilt/kunt/moet steken in het tweaken en modden van de printer om eruit te krijgen wat je wilt.
Voor sommigen is dat inderdaad een hoofdzaak, zoals voor audiofielen het gepiel met apparatuur en snoertjes belangrijker lijkt dan de muziek, maar ik ben erachter gekomen dat het zelf bedenken, ontwerpen en dan ook maken, lees printen, het meest fascinerende onderdeel van deze hobby is.
De Bambu Lab is wat dat betreft een hele stap vooruit. Ontwerp sturen en printen. Ik heb er tot nu toe nog nauwelijks problemen mee gehad.
Wat betreft de nauwkeurigheid van printen: ik heb naast de standaard nozzle van 0,4mm nu ook een nozzle van 0,2mm gekocht om te zien of ik daar nog wat verfijndere resultaten mee kan bereiken.
Magneetjes gebruiken in een horlogeband? Hele goeie opmerking. Daar is in dit forum in het verleden ook al een uitgebreid topic over gemaakt.
Ik gebruik vaak kleine magneetjes in mijn 3D-ontwerpen omdat het een heel handige manier is om zaken aan elkaar te verbinden en ook weer gemakkelijk los te maken. Deksels, klepjes, etc.
Ik heb bij dit horloge nog geen nadelige gevolgen gemerkt van de magneetje, maar ga er goed op letten. Ik ben overigens best verrast door de nauwkeurigheid van zo’n relatief goedkoop (paar tientjes) uurwerkje.
Tot zover weer, als er forumleden zijn die nog specifiekere info willen of zelf willen spelen met het ontwerp van de band, stuur maar een PM