Eenenzestignulvijf

Een weekje geleden wilde ik me een Seiko duikertje voor erbij kopen, het is tenslotte zomer en ik ben een horlogefreak. ;):slight_smile:

Ik stond op het punt om bij Rob een SKX007 te bestellen toen een horlogevriend me mailde of ik me al eens had verdiept in de geschiedenis van Seiko. Ik kreeg info over de drieenzestignulnegen :wink: en de eenenzestignulvijf… :wink:

BAM!!! Het kwam hard binnen want op de een of andere manier blijft vintage me boeien, zeker als er coole cijferreeksen bijkomen ;):~

EENENZESTIGNULVIJF! WOW!!! Zeker na het zien van deze foto’s van (larrybiggs.net) uit Apocalyps Now was ik verkocht:

larrybiggs.net

larrybiggs.net

larrybiggs.net

Begrijp me a.u.b. niet verkeerd… ik heb een hekel aan oorlog. Maar ik vind het wel cool wanneer klokjes zijn gedragen door echte kerels. Vandaar ook m’n voorliefde voor de Speedmaster (verhaal van de maanlanding) en Seadweller (Comex duikers).

Lucien a.k.a. de Limbostraler a.k.a. Big Bad Luca was zo vriendelijk om me een exempaar uit zijn collectie aan te bieden voor een zeer schappelijke prijs. Ik heb het horloge meegekregen op de proef maar na 1,5 dag wil ik het eigenlijk niet meer kwijt. Ik vind het super cool en het draagt heerlijk!

De authentieke plaat is door Lucien gerelumed en de wijzers zijn aftermarked (nieuw setje originele wijzers ligt klaar om overgezet te worden :happy: ). Verder zijn de indexen verkleurd (messing look) waarschijnlijk te verklaren vanuit het feit dat het klokje ooit water binnen heeft gekregen. Juist deze verkleuring vind ik vet:

De kroon is origineel; “LOCK!” En het systeem werkt nog! Top!

Ook de kroon op “4” vind ik een super detail…

En ook het deksel is nog origineel:

Lucien, top!!! (tu) Ik ben echt heel blij (tu)

Gr. Roel

Ja dus…een 6105!!
Dat is echt een topklok, ik heb hem zelf ook. X(
Het is een heel fijn horloge om te dragen, op Nato,rubber en op staal.
En de geschiedenis van de 6105 is natuurlijk ook gaaf.
Roel, gefeliciteerd met deze kanjer. (tu)

Groet,
Werner

Heel gaaf!
zeg, gebruikt (vintage)Citizen ook niet 8110 in zijn uurwerk?

nogmaals ,heel gave klok.
Kan me voorstellen dat je na deze info over de 6105 je helemaal overstag ging.

gr Ron

Gefeliciteerd (tu)

Zeker een hele mooie Seiko vintage!! Goed dat er de originele wijzers opkomen, ook de secondewijzer met oranje stip?

Ohwja…Martin Sheen droeg de 6105-8119 Maarja dat is maar een heel klein verschil :wink:

bikerplus Schreef:

Heel gaaf!
zeg, gebruikt (vintage)Citizen ook niet 8110 in
zijn uurwerk?

Ja.

Maar in die van Roel zit als het goed is een 6105

Hey Roel, ook deze is zeer mooi…
Grappig, ik zat me vandaag ook te verlekkeren aan wat vintage Seiko’s…

En ik kwam wat serieus gave klokken tegen…

http://www.watchtalkforums.info/forums/showthread.php?t=50

Ik doelde meer op de 8110 aanduiding achter de 6105.
Zal zeker een type-aanduiding zijn?

gr Ron

Marco Schreef:

Gefeliciteerd (tu)

Zeker een hele mooie Seiko vintage!! Goed dat er
de originele wijzers opkomen, ook de secondewijzer
met oranje stip?

Tsja… ik ben geen purist, althans niet consequent :wink: .
Zeer waarschijnlijk gaan we die originele set ook relumen want anders matched dat niet met de indexen. Dus ik kan het je niet beloven… :sunglasses:

Ohwja…Martin Sheen droeg de 6105-8119 Maarja
dat is maar een heel klein verschil :wink:

Ik zit er nog niet lekker in maar ga vooral door met deze info (tu):~(tu)

@GJ : vet he Gerard, die oude kloemelen (:P)(:P)(:P)

Waar ik serieus van schrok zijn de prijzen… zo’n Marinemaster vind ik bijvoorbeeld ook echt kicken maar dat kost al zeer serieus geld, althans naar mijn norm.

Gr. Roel

Mazzelpik :smiley:

mvg, Frans

Ohwja…Martin Sheen droeg de 6105-8119
Maarja
dat is maar een heel klein verschil :wink:

Ik zit er nog niet lekker in maar ga vooral door
met deze info (tu):~(tu)

Oke B)-

6105-8119: Voor de U.S.A. markt (moeilijker verkrijgbaar)

6105-8110: Voor de Japanse markt

Zijn exact hetzelfde, het enigste verschil is de 0 en de 9 op het achterdeksel.

Horloges maken de man:D

Gefeliciteerd met de aanwinst Roel!

Dit zijn inderdaad schitterende horloges! Gefeliciteerd met zoveel moois, Roel! (tu)
Ik heb er zelf ook een, maar die krijgt eigenlijk wat weinig polstijd. Misschien moet ik 'm weer eens wat meer gaan dragen! :slight_smile:

6105, tja dat is wel een beetje mijn grail, jammer genoeg wordt er erg veel geld voor gevraagd (voor mijn budget)

Gefeliciteerd en ik ben jaloers!

mooie klok,is niet verkeerd voor de zomer,of herfst of…
gruess john

Dit is de mooiste vintage Seiko duiker (tu)

Veel draagplezier!

Ja, deze hoort in de rij met mooiste duikers! Gek genoeg zit dit grote, zware horloge ook nog eens fijn. Een succesnummer dus.

De afstand tussen de lugs is 19mm. Niet altijd een maat waar je makkelijk een passend bandje voor vindt. Yobokies heeft een mooie oyster band met massieve eindlugs en een verkoper op eBay: Squinky, heeft hele mooie 60’er jaren-stijl rubberbanden. Ook 19mm.

Menno

Hallo,

Erg stoere duiker:~
Ik ben op zoek naar een duiker uit mijn geboortejaar (1974) voor mijn verjaardag, blijkt dat ook deze serie te zijn:D
Volgens mij zijn ze gemaakt van 1968 tot 1977 (gegoogled)

Veel draagplezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Herman

Wow, mooie kloeke duiker. Ik moet het doen met m’n drieenzestignulnegen…

MickeyMouseDiver Schreef:

Wow, mooie kloeke duiker. Ik moet het doen met m’n
drieenzestignulnegen…

http://i63.photobucket.com/albums/h129/NorbertusSC
/IMG_9178.jpg

Ook vet, een drieenzestignulnegen!!! Kan het ding een beetje concureren met je Marinemaster?

Trouwens… ik vind de drieenzestignulnegen zo vet dat ik er net eentje gekocht heb… >X Natuurlijk bij Rob… onze huisleverancier :smiley:

Gr. Roel

Hoi Roel,

Effen snel voor jou een fotootje getrokken. Wel, de MM is eens zo dik en eens zo zwaar. De afwerking van de MM t.o.v. de 6309 is uiteraard vele malen luxer. Het prijsverschil zul je ook wel weten. De 6309 is een echte beater (koele klok: tig mooier dan een gewone SKX007) terwijl ik de MM als een ‘show off’ gebruik. De MM draagt, voelt en ziet veel luxer. De leek vindt de MM maar een gewoon ogende duiker, de connaisseurs piepen wel anders.

Help mij eens, wie is die huisleverancier ‘Rob’? Ik ben vrij nieuw hier en heb nog niet overal mijn weg gevonden. Dank!

Mickey