Eens iets anders, de Memorigin

Chinees, maar wel leuk :smiley:

2 likes

Ik vind die ā€œChineseā€ moonphase helemaal niksā€¦

Mooie doos!

leuk maar zie topic plakmerken.

groetjes Lenno

Ik begrijp dat het niet iedereen zijn ding is, is ook niet verplicht he :wink:
Ik vind hem wel erg leuk, ik zou er de retail prijs niet voor willen betalenā€¦ maar dat heb ik dan ook niet gedaan.

Lenno, over welk topic heb je het?

Leuk filmpje, bedankt om delen, :+1:

het topic ā€œvraag over plakmerkenā€

Het horloge zelf is wel mooi hoor, miss had ik dat erbij kunnen zeggenšŸ˜‰ ik vind louter die ā€œChineseā€ moonphase niet mooiā€¦op geen enkel Chinees horloge dat ik heb gezienā€¦(retail) prijs doet er niet toeā€¦

Het is allemaal niet zo verfijnd maar toch denk ik dat Chinese uurwerkmakers langzaam maar zeker een steeds serieuzere rol gaan spelen in de premium horloge sector.

Wat kost zoiets?

Daā€™s een interessante vraag !
De retail prijs zit boven de 3000 euro.

Ik weet enkel niet of je dat in werkelijkheid ook betaald.
Hij stond hier een tijdje geleden te koop met een vraagprijs van 1000 euro, dat is een prijs die al dichter in de buurt komt van de (volgens mij) werkelijke waarde.
Ik zou hem tussen de 700 en 1200 euro schatten. Voor dat geld heb je dan wel een werkende toubillon (blijft toch wel bijzonder) en 80 uren power reserve.

Op de fotoā€™s ziet het er allemaal rommelig uit maar ik vind hem inā€™t echt wel knap.
Er is eigenlijk maar 1 ding dat me echt stoort, en dat is de afwerking van de lume pips, vooral aan de rechterzijde van het uurwerk zijn die erbarmelijk. Echt jammer is dat, want verder is hij wel heel mooi !

Ik denk dat deze in mijn collectie ook geen blijver is, ik hoop hem te ruilen tegen iets met een waarde van Ā±800 euro ofzo, maar het is een leuk ding om in je bezit gehad te hebben :wink:

Oh, dit is jouw eigen horloge? Ik ging er vanuit dat het een random video van het interweb wasā€¦ ik vind hem toch wel leuk, maar inderdaad niet voor 3000 dollarā€¦

Nee klopt het is mijn uurwerk.
Ik wou hem flipperen en iemand vroeg een filmpje dus heb ik snel iets gemaakt.

3000 dollar is volgens mij hetzelfde verhaals als die gigantische vraagprijzen bij Watch2day e.d. :wink:

Na nog geen 2 dagen in mijn bezit te zijn geweest heeft hij het nest alweer mogen verlaten.
Mijn vader werd er opslag verliefd op, hij is geen horloge liefhebber pur sang, hij geeft dus niet zoveel over zwitsers, duits, chinees, ā€¦
De oorsprong maakt hem dus weinig uit, hij kijkt vooral naar het uiterlijk, het gevoel dat het uurwerk geeft.

Ik ben er zeker van dat hij er nog jaren plezier aan zal beleven :wink:

Het is geen moonphase. Het is slechts een dag en nacht aanduiding.

Ik vind hem bijzonder.
Zag hem op deze site te koop staan, even getwijfeld maar wil toch zilver en een witte of zilveren wijzerplaat. Die tourbillon trok me welā€¦

Memorigin maken mooie horloges.
Afwerking en kwaliteit is vele malen beter dan seagull en andere chinese tourbillons. Overigens zijn er vele nep tourbillons. Wel is er nog genoeg ruimte voor verbetering. Zoals een echte moonphase ipv een dag-en-nacht aanduiding.

Hier een plaatje van mijn memorigin
Uploadenā€¦

Memorigin maakt prachtige horloges met tourbillon. De kwaliteit en afwerking vind in beter dan seagull en andere chinese merken. Er zit natuurlijk genoeg ruimte voor verbeteringen. Zoals een echte moonphase complicatie ipv een dag/nacht aanduiding.

Uploadenā€¦

?!?!?? Loopt steeds vast