Eens maakte Invicta eigen uurwerken

Ik heb er geen verstand van maar toch gaan er alarmbellen rinkelen. Ik vind het er te gemaakt “oud” uit zien.
Die wijzer zonder lume ziet er gemaakt uit en de cijfers 1 tm 12 zijn “verweerd” terwijl de zwarte lijntjes allemaal nog perfect zijn :thinking::thinking::thinking:
Waar is trouwens al die lume gebleven? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

1 like

It works based on a 2 hour inspection.

Uhuh, bij mij vertaald Google dat als volgende: hij doet het. Voor een uur of 2, daarna kun je het uitzoeken met je horloge.

Garantie tot de voordeur :wink:

1 like

Tot het eind van de loopgraaf :rofl:

2 likes

Als de wijzerplaat porcelein is, zijn de lijnen meegebakken… alleen het radium laat dan los.
Vind het wel een bijzonder exemplaar.

1 like

Ah ok.
Zoals ik dus al zei:

:grin::grin::grin:

Een van de hands is vervangen, dat had je goed gezien !
Wel verstand van dus :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Zegt oma dat ook wel eens? :innocent:

“ Ze” en “Hun” veronderstelt meervoud. Ik hoop dus van niet :joy::muscle:t2:

1 like

Ff een update. Ik kom in de duistere sectie van Google artikelen tegen die vertellen dat Breitling in de jaren 30 gebruik maakte van een specifiek uurwerk wat Invicta ontwikkelde.:laughing::laughing::laughing: ff voor de Breitling fans… @RLC :stuck_out_tongue:

Er staat wel meer onzin op het internet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo’n 85 jaar geleden? :wink:

1 like

Ja. Is natuurlijk wel lang geleden. Maar als merken zoals Breitling en Omega je uurwerken wilt gebruiken dan zegt dat wel iets. Althans voor die tijd. Een belangrijk figuur was schijnbaar d’Henri Jacot-Guyot die deze uurwerken samen met Invicta ontwierp en maakte. Alleen kan niet veel over deze man vinden. Misschien dat iemand hier iets over hem kan vinden?

1 like

https://www.invenitetfecit.com/modeles/chronographes-sans-compteur3.html

Dit vond ik, wel een leuk artikel.Goede tip die naam.

Kerel, ik geloof je gelijk maar zou je niet eens een keer zo’n artikel delen?
Straks roept iedereen weer “waar staat dat dan” en kom jij weer met “ergens, ik kan het alleen niet meer terugvinden”.
Het is zomaar een tip hè, mij maakt het verder niet uit.

2 likes

https://www.armbanduhren-online.de/klassische-chronographen-invicta-modell-secontrol/

Dat heet heritage, heel belangrijk voor sommige leden…

1 like

Voor mij was met name die verwijzing naar de Omega’s Chronostop serie interessant. In Omega gerelateerde site"s zoals van Chuck Maddox werd er ook aandacht aan besteed, maar in dit Franse artikel weer vanuit een "groter"kader.

1 like

Iedereen maakt fouten, Breitling zeker :joy:

1 like