Eens wat anders, en waarschijnlijk geen blijvertje

Eens wat anders, en waarschijnlijk geen blijvertje.

Vanmorgen kwam de pakjesman.
Had een pakketje voor me uit het Verenigd Koninkrijk.

Pakketje met een doosje met daarin weer een blikje.
Geen snoep, geen drop, alhoewel dat qua kleur zomaar had gekund.
Een G-Shock, module 3159, model GW-M5610-1ER, een model dat al vaker hier is langsgekomen.
Dus hoef ik hier niet omstandig het te gaan hebben over radiocontrolled en solar en wat meer.

Nog nooit een G-Shock gehad. Vind de meeste ook ronduit lelijk, vooral die met wijzers en kinderkermiskleuren.
Maar deze heeft iets retroïgs en ik dacht het eens te proberen.

Nou, eerste indruk is gemengd: het ding weegt niks, het bandje is wel verrassend prettig.
Die grote letters op de kast ga ik misschien zwart maken, die vind ik wat te opzichtig.
En verder: tja, het werkt. Maar op mijn pols is het wel een vreemd gezicht.

Niet dat ik geen digi’s draag: heb een paar Junghanzen Mega en voor vakantie een Suunto.
En ik denk vooralsnog niet dat deze Casio de Suunto als vakantieklok zal verdringen.

Hij heeft dringend een sopje nodig, zie ik nu ik foto’s heb gemaakt.
Dus eerst maar eens even een tandenborstel en een tandenstokertje er overheen halen.
En dan krijgt hij een paar dagen het voordeel van de twijfel, alhoewel ik op dit moment nog vermoed dat ‘ie rap bij zoon of dochter terecht zal komen.

7 likes

G-shock, altijd goed (ook als afdankertje voor zoon of dochter) :+1:

Hmm, vind het best een geinig ding qua uiterlijk.

Ik vind dat retroige ook wel leuk. Best wel prima eigenlijk.

Smaken verschillen zie je maar weer: Ik heb er vorig jaar eentje nieuw gekocht en die gaat nooit meer weg omdat het een horloge is wat bij mij altijd kan. Dan biedt hij ook in een -zoals je al zegt- lichte verpakking allerlei functionaliteit met solar…toppertje zeg ik!
Ik wens jou of je zoon/dochter er veel plezier mee!

Ik snap “waar je vandaan komt”. Ook altijd ronduit een afkeer gehad van klompjes plastic aan een bandje. En dan heb ik ook nog een afkeer van digitaal de tijd aflezen.
Toch heb ik nu ook G shocks. Voor die paar uur per maand dat ik aan het klussen ben en andere klokjes wil sparen. Een analoge, fijner af te lezen. En om het goed te doen ook maar precies zo’n 5610 voor het compacte formaat en als ultiem bestand tegen drillboren/golfen/hout hakken/automatisch geweervuur etc. (Ben daar verder niet zo druk mee eigenlijk). Ook fijn bij sporten en bij het bijhouden van nauwkeurigheid van de collectie.

Wat ik maar wil zeggen: waarom zou je hem ooit weer wegdoen?

1 like

Zou ik niet doen als het geen blijvertje is…

1 like

Mooie eerlijke review. Ik heb dezelfde, ideaal om je andere horloges mee gelijk te zetten en ook met sporten vaak om. En incidenteel toch ook naar werk :slight_smile: moet altijd wel glimlachen als ik hem omdoe. Nagenoeg goedkoopste in de doos, het lichtste en daarmee prettig om de pols, kan alles hebben en is nauwkeurig.

Of je het nou iets vindt of niet. Dit is een absolute topper!

Een uniek ding eigenlijk, qua techniek en elektronica.
Dit kan slechts in massaproductie gemaakt worden.
Een mechanisch klokje is nog zelf te bouwen.
Kast draaien, radertjes slijpen enz.
Maar deze fabrieksmatige perfectie is niet na te
maken, zeker niet voor de prijs.
Wederom een mooie prestatie van Casio!
Hoewel ik een G niet langer dan een middag
kan dulden, maar dat is persoonlijk, vind ik
het een top klok! :+1:

Grt.

1 like

Nice.

Update:
En inderdaad: ik ben hem kwijt.
Aan mijn dochter die hem in haar werk draagt en er volstrekt enthousiast over is.
Goed terecht gekomen dus.
Maar als ik hem dan zo zie aan haar pols… mis ik hem toch wel weer. Pffff…

1 like

ik vind het wel kunnen als ie wat egaler gekleurd was, dat rood en blauw vind ik storend. Ik meen dat hiervan ook eeen zwarte versie van bestaat?

Ja, die bestaat ook. Zelfs met zwart schermpje. Zie hieronder.
Ik heb trouwens dezelfde als de topic opener. Ideaal vakantie-, klus- of werkhorloge. En de retro look vind ik zelf erg tof, juist met dat kleine rode kleuraccent. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

GW5000, die wil je…

En nee, de mijne is niet te koop. Ik weet dat ik die reputatie heb :wink:

1 like

De GW5000, sinds gisteren om de pols…

In Japan - online - gekocht. Mooi dingetje!!

1 like

heb nog geen concrete plannen hierin, al ben ik wel benieuwd naar jouw lokale krant, anders dan de Zeewolde Actueel… :blush:

haha, ik zal eens een Arnhemse Koerier (volgens mij het dat hier zo) in het tentje leggen

Je plaatje is een variant van de king, een totaal ander model. Stukkie groter :sweat_smile:

gr, HJR

de winkel van ‘Shopping in Japan’ op Ebay?