Eéntje deruit, ééntje derin!

Mijn staat idd te koop op 2dehands.be.

Waar heb je de andere gezien? Want ik heb er enkel 2 op ebay gevonden.

Persoonlijk vindt ik het jammer inderdaad van de gravure…
Er staat ook nog eentje te koop bij Filipucci voor 300 EUR meer… Ik zou voor deze laatste gaan.
Als het om deze advertentie op MP gaat dan zit er al een extra desksel bij :smile:
Succes met je keuze

ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren over een gravure ?

150 euro en hoppa , gravure weg en onzichtbaar

Effe text aangepast

Er schijnt iets te zijn met laser welding… :innocent:

1 like

laser weld

opvullen , polijsten , en weg

het lijkt wel magic Jack !!

1 like

wat voorbeelden

http://www.classicwatchrepair.com/page4.html

2 op 2ehands.be (met serieus prijsverschil… )Ik dacht de 3e bij een handelaar, maar kan ik even zo snel niet terug vinden.

Edit; zie nu net dat de 2e advertentie een oude is, dus niet goed gekeken; mijn fout! :flushed:

Dit was mijn tudor 79090. Heb geïnformeerd naar laser welden maar naar het schijnt blijf je toch nog altijd een beetje zien?

hangt af van het gebruikte vul materiaal
als ze het goed doen zie je er niets van (en dat is de schrik van een heleboel Rolex verzamelaars … dat ze het niet meer zien dat de kast gerestaureerd is)

Nee klopt het NBtimes effect noemen we dat dan maar :wink:

Enkel vintage hebben in “NOS-staat”

Dit is het punt waarop zo’n discussie bijna filosofisch wordt. Wat is ‘origineel’? Als A (werkelijk en 100%) niet meer van B te onderscheiden is, geldt wat mij betreft A=B. Het proces waarbij A tot stand komt, is irrelevant wanneer het niet te achterhalen is. De angst dat A anders tot stand is gekomen dan B, is daarmee irrationeel.

1 like

yup… verzamelen is idd irrationeel :wink:

1 like

De Heuer heeft idd meer smoel.
Aan een gravure zou ik mij niet storen trouwens. Een vintage heeft nu eenmaal een geschiedenis, dat heeft juist wel iets vind ik.

Zeker als je erdoor op de prijs kunt afdingen.