Als alles in orde is, ga ik zaterdag één van mijn grails ophalen.
De verkoper neemt mijn Heuer Temporada over en met een flinke, doch eerlijke cash-opleg van mijn kant krijg ik er een Tudor Submariner 79090 voor in de plaats.
Deze eruit:
Mooie keus alleen echt heel zonde van die gravure.
Die banden zijn via een HongKong restaurateur weer zeer netjes te krijgen zonder dat het je echt veel geld kost.
Het wordt ook een storende factor.
Ik heb zelf eens de fout gemaakt door een mooie gouden Seamaster 30 te kopen met een dik ingesneden gravure.
Ik was net met ‘‘leuke’’ horloges bezig en vond deze voor een toen nog schappelijke prijs en maakte mij dus niet druk om die paar letters en datum (wel een referentiekader…dat wel) maar koste me wel een paar centen toen ik hem eindelijk verkocht kreeg.(wat heel lang duurde)
Iedereen wilde de Omega,maar niemand die gravure…ja voor de goudprijs.
Je krijgt een leuk horloge voor terug! De gravure vind ik persoonlijk niks. Wellicht dat je ergens een achterdeksel kan scoren. Zit er geen extra achterdeksel bij die passend gemaakt moet worden?
Ik ben ook meer liefhebber van de Heuer dan van de Tudor. Maar ik zit dan ook in mijn ‘seventies chrono fase’… Maar uiteraard ieder zijn eigen voorkeur.
Wijze beslissing, dunkt me. Niet alleen vanwege de gravure, maar zeker ook vanwege de band. En de Heuer kom je in deze gedaante waarschijnlijk minder snel tegen.