Eéntje deruit, ééntje derin!

Als alles in orde is, ga ik zaterdag één van mijn grails ophalen.
De verkoper neemt mijn Heuer Temporada over en met een flinke, doch eerlijke cash-opleg van mijn kant krijg ik er een Tudor Submariner 79090 voor in de plaats.
Deze eruit:

En deze komt erin:

Enige minpuntjes in mijn ogen:

• zeer veel rek op band, maar er komt gewoon een mooie vintage lederband op.
  • gravure op de achterkant
  • geen box en papieren, maar wel revisie-dokument

Wat denken jullie hiervan?

5 likes

Mooie keus alleen echt heel zonde van die gravure.
Die banden zijn via een HongKong restaurateur weer zeer netjes te krijgen zonder dat het je echt veel geld kost.

1 like

Mooie sub, maar wat onderscheid deze sub van andere?
De Heuer is in dat opzicht veel malen anders.

Just my 2 cents

Soli

5 likes

Een hele mooie klok, alleen inderdaad die gravure die vind ik zelf ook wat minder…

Op zich een mooie ruil.
Persoonlijk, die gravure,
ik zou het niet kunnen dragen.

Grt.

Het wordt ook een storende factor.
Ik heb zelf eens de fout gemaakt door een mooie gouden Seamaster 30 te kopen met een dik ingesneden gravure.
Ik was net met ‘‘leuke’’ horloges bezig en vond deze voor een toen nog schappelijke prijs en maakte mij dus niet druk om die paar letters en datum (wel een referentiekader…dat wel) maar koste me wel een paar centen toen ik hem eindelijk verkocht kreeg.(wat heel lang duurde)

Iedereen wilde de Omega,maar niemand die gravure…ja voor de goudprijs.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Die van mp uit delft toch? Mooi, maar inderdaad die gravure! En de bezel (insert) zit een tikkie scheef of ligt dat aan de foto?

Benieuwd naar je eigen foto’s. Proficiat!

Gr, HJR

Jammer van de Heuer hoor… Maar het belangrijkste is dat je er zelf blij mee bent!!

Veel draag plezier!!

Je krijgt een leuk horloge voor terug! De gravure vind ik persoonlijk niks. Wellicht dat je ergens een achterdeksel kan scoren. Zit er geen extra achterdeksel bij die passend gemaakt moet worden?

Vind persoonlijk de Heuer vele malen mooier en interessanter, maar dat is het he, persoonlijk :wink:

Mijn beste,

Idem dito!!
Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Die gravure maakt het voor mij direct een no-go. Snap de cash up van jouw kant niet zo goed.

Snowflake sub had echt zijn eigen smoel, die vind ik erg mooi. De 79090 is imo een nietszeggende poor man’s Rolex.

Ik ben ook meer liefhebber van de Heuer dan van de Tudor. Maar ik zit dan ook in mijn ‘seventies chrono fase’… Maar uiteraard ieder zijn eigen voorkeur.

1 like

Gezien de prijzen tegenwoordig, is het geen poor man’s Rolex meer.

Eens. En die gravure, tja, hij zit toch maar op je pols - als de prijs okay was, waarom niet?

matthijs

Dankzij wat raad van jullie, toch beslist niet door te gaan met de koop.
Ik denk dat ik mij ook mateloos ga storen aan de gravure.
Bedankt!!!

1 like

Wijze beslissing, dunkt me. Niet alleen vanwege de gravure, maar zeker ook vanwege de band. En de Heuer kom je in deze gedaante waarschijnlijk minder snel tegen.

Ik heb volgens mij recent 3 Temporada’s in NL/B te koop zien staan, maar misschien zat die van @bally daar al bij…