Eerder gemeld probleem met Seiko Perpetual GMT (opgelost)

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik melding gedaan van een vreemde kwestie rond de batterijwissel van mijn vrouws Seiko Perpetual GMT. De locale dealer alhier had hem naar zijn vaste reparatieadres gestuurd, en na enig gepiemel kwam ie terug met de melding dat het uurwerk vervangen moest worden.

Het laatste (goede) nieuws is gelukkig dat Seiko Nederland er probleemloos een nieuwe batterij in heeft weten te zetten, en hij loopt weer als een zonnetje.

De dealer heeft zich verontschuldigd voor het gehannes van zijn reparateur, en alleen de batterij in rekening gebracht. Netjes toch?

Was dat soms in Volendam bij Biesterveld?Die heeft n.l. mijn 26 jaar oude longines quarts naar zijn reperateur gestuurd omdat de secondewijzer moest worden vastgezet.Na 8 weken het horloge teruggeeist bleek de urenwijzer het niet meer te doen,de minutenwijzer 50/60 te lopen en de secondewijzer per 60 sec 4 achteruit te slaan.Tevens was de achterdekselop 3 plaatsen compleet plat geforceerd en op 1 plek gescheurd.Na veel geharrewar is het horloge nu op kosten van Biesterveld naar longines voor een complete service(nieuw uurwerk en achterdeksel).Ze hadden nog nooit problemen met de reperateur gehad!!!

Pfoe, als ik het zo lees ben ik blij dat hij het niet was.

Onze Seiko is via Jules Moorman in Doetinchem verzonden, naar zijn vaste reparateur (geen idee wie dat is). Later heeft Seiko NL zich ermee bemoeid, met prima resultaat.