Eerlijk duurt het langst...👌

Duidelijk.

Ik zou het niet fijn vinden om hier niet welkom te zijn.
Zoals ik daarboven aangaf was ik verbaasd op het aantal negatieve reakties, ik had niet door dat het zo kwetsend over kon komen. Excuses daarvoor.

For the record: Ik gun het niemand om bestolen to worden, ik keur het niet goed.

5 likes

luid en duidelijk.

ook daarvoor excuses.

Ik ga het weg halen.

4 likes

@mods; kunnen jullie mijn kwetsende teksten verwijderen?

5 likes

Jammer dat je niet met een duurder horloge veilig over straat kunt. Misschien een wijze les om dat toch maar niet te doen.:confused:

Wat zeg je nu? Je moet je kapot schamen. Dit zegt veel over je moraal en ik zal nooit een horloge van je kopen.

Edit: Ik zie later in het draadje dat je enigzins spijt hebt van je woorden, maar de jaloezie en de afgunst druipt van je statement af.

Volgens mij doen die dieven maar wat.
Soms pakken ze de hoofdprijs maar
niet voor lang dit keer :grin::+1:

1 like

Gewoon lekker uitgaan in de Pijp in Amsterdam. 99% loopt daar met een nepper dus niemand die daar zal gaan roven.

1 like

Heren,

Ik heb er een nachtje over geslapen.
Maar het zit me niet lekker, ik meen het oprecht dat ik niemand hier tegen de schenen wilde trappen.

Gisteren heb ik een mening geuit, een MENING
Mijn mening over “nieuwe rijken” in het midden en verre oosten is gebaseerd op meer dan 15 jaar daar wonen en werken. (Qatar, U.A.E, Egypte, Singapore en Brunei)
Met eigen ogen heb ik keer op keer gezien hoe er werd verkwist en disrespectvol omgegaan met dure spullen.
Het was geen generalisatie over volken / cultuur.

Ook al was het niet netjes, vind ik het (zelf) erger hoe menig van jullie mij onheus bejegenen. (dreigen, mond snoeren, afdoen voor idioot etc.)

Iets anders waar ik ruime ervaring in heb is eilandcultuur.
Waar een nieuwkomer / buitenstaander wordt geforceerd in de pas te lopen “of anders
”

Jullie hebben gelijk. Ik hoor hier niet thuis.
Tabee

3 likes

Als je van horloges houdt zou ik gewoon nog even rond blijven hangen hoor. Ik gok dat sommige mensen zich misschien aangevallen voelden omdat zij ook met dure horloges over straat lopen (misschien geen Patek, maar toch). En als het een forumlid hier zou overkomen betekend het dat andere mensen ergens anders misschien ook zouden zeggen ‘eigen schuld’, of ‘geen liefde voor horloges, heeft gewoon te veel geld’, terwijl hij of zij misschien al 20 jaar in een klein flatje in spijkenisse woont en nooit leuke dingen doet, om te sparen voor zijn/haar graal.

Je hebt ook al meerdere keren je excuses aangeboden, en ik gok dat de meeste mensen het ook wel accepteren. Volgens mij komen de nieuwe reacties allemaal van mensen die je excuses nog niet gelezen hebben.

Anyway, blijf nog even rondhangen. De leden zijn heel vriendelijk en behulpzaam (behalve aks je 2 minuten lid bent en vraagt hoeveel je horloge waard is :wink: )

Jochem

8 likes

Laten we gezamenlijk vaststellen, dat:

  1. iedereen met zijn vingers van andermans eigendommen af moet blijven en dat diefstal bestraft moet worden;

  2. sommige mensen lichtzinnig hun bezit tonen op plekken waar dat helaas niet erg verstandig is en daarmee extra risico lopen.

Het is verdomd jammer, maar je kunt tegenwoordig op een aantal locaties en tijdstippen beter wat extra voorzichtig doen. We leven niet meer in de verzuilde samenleving met sociale controle en meer respect voor eigendommen (en ook toen kwam diefstal voor
).

Ik denk dat @kilobit zich onhandig en te gechargeerd heeft uitgedrukt en dat dit geëscaleerd is. Hij heeft in zijn laatste berichten excuses gemaakt en ik denk, dat hij hier niet weg zou moeten. Het is een leermoment en ik denk dat we verder moeten


6 likes

Niet nodig
gewoon blijven. Kan gebeuren
niets aan de hand verder :+1:

8 likes

Iedere calimero die vertrekt is pure winst. Tabee.

Ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt jouw mening geuit- in mijn optiek echter niet respectvol geformuleerd- en daar van meerdere mensen reactie op gekregen.

Daarna heb je in verschillende berichten jouw woorden terug gedraaid. Ik vond dat een goede zet.

Meer is er niet gebeurd; dat is alles.

Ik zou in jouw plaats lekker op het forum blijven; dit soort dingen gebeurt hier wel vaker. Dit soort dingen gebeurt trouwens overal waar mensen met elkaar omgaan en elkaar dus soms ook ‘tegen komen’.

Zelf zou ik er niet te zwaar aan tillen en van de goede dingen van het forum genieten! :slightly_smiling_face:

Edit: mocht je wel besluiten te blijven, dan zou ik even een echt voorsteltopic aanmaken (ik kon er nog geen van je vinden). Dan leren de andere leden jou makkelijker kennen en komen dingen ook anders over.

8 likes

Well said :+1:

2 likes

Jammer dat je vertrekt en de overwinning gunt aan de moraalridders.
Als ik zeg, dat ik in Rio tijdens het carnaval beroofd ben van een Rolex, dan vragen dezelfde types of ik wel helemaal bij mijn hoofd ben om een Rolex om te doen bij zo‘n gelegenheid.

3 likes

Dat gebeurt helaas te vaak hier. Er wordt vaak scherp gereageerd zonder eerst het hele onderwerp te hebben gelezen. Zo hoort dat natuurlijk niet.

6 likes

Wat een stelletje kleuters zijn sommige leden hier zeg. Iemand typt iets wat niet helemaal lekker overkomt en gelijk een horde aan moraalridders die m afmaken. On-topic graag


6 likes

Iedereen maakt weleens statements die later niet zo handig blijken.
Gewoon even slikken en dan weer vrolijk verder.
Zie het als een leermomentje.
Mensen bij herhaling afzeiken om zo’n futiliteit vind ik eigenlijk veel erger.

5 likes

En dat zag jij meteen aan ???

En door :see_no_evil: zo komen we nooit uit deze discussie
:blush: