Aan ieder om te kiezen wat ze doen. Uiteindelijk gaan heel weinig mensen met hun opel naar de opel dealer voor onderhoud, ik in ieder geval niet. Die van mij is ook helemaal geen spectaculaire auto. Mocht dit ooit veranderen zal ik het uiteraard gaan heroverwegen. Dit zal in deze markt niet anders zijn verwacht ik.
Mijn vraag was gebaseerd op de wens mijn eigen horloge, nouja, dat van mijn echtgenote, schoon te maken. Daarvoor moest de kroon eruit, dus de achterkant eraf. Het leek mij goed om een nieuwe pakking te monteren daarna. Het ergert mij dat ik dat kennelijk niet mag terwijl ik die fabriek toch echt veel centjes betaald heb voor een gloriyfied kwartsuurwerk. Mijn RLX laat ik gewoon door RLX doen als dat nodig is want dat kan ik niet. Wat ik zie is dat er heel veel RLX parts beschikbaar zijn die niet van RLX komen en dat komt door die zogenaamde kopersbescherming. Het werkt niet.
Dan gaat het naar China en Hong Kong voor onderhoud⦠die staan nu reeds klaar! Europa wordt te duur voor handenarbeid.
https://www.boley.de/en/shop/1527.ct-case-(generic)
https://www.cousinsuk.com/category/generic-cartier-case-bracelet-parts
Nou, ik denk dat de gemiddelde Nederlander racistisch genoeg is om dat niet te doen. Met alle respect, maar ik vind dat als je zoān horloge kan betalen, je ook maar krom moet voor zuiver onderhoud. Dit is wel iets dat denk ik iedereen die begint een beetje onderschat. Wat ik veel merk is dat vele van mijn leeftijd krom gaan liggen om een beetje horloge te kunnen dragen zonder zich genoeg te informeren wat dat op de lange termijn betekend. Wat je nu in die vintage horloges tegen komt zal waarschijnlijk niet anders zijn bij hedendaagse horloges over tientallen jarenā¦
Ik krijg al buikpijn als ik een horloge van een beetje waarde met PostNL ga versturen, laat staan helemaal naar Azië⦠Ik hoop in ieder geval dat we het allemaal nog mogen meemaken. We zullen zien hoe het zich ontwikkelt
Is reeds gebruikelijk bij sommige merken, het is voordeliger een partij naar ginder te versturen en daar te laten onderhouden en terug sturen dan hier in Europa te laten servicen. En de consument heeft geen idee hoor, die brengt hem bij zijn gebruikelijke juwelier binnen.
Ook te gek eigenlijk . Klant betaald zich blauw voor een service via een juwelier en je weet niet eens wat ermee gebeurd. Goede reden om dus nooit via een juwelier je service uit te laten voeren.
Dat er maar snel iemand de mogelijkheid/lef heeft om een klacht in te dienen op Europees niveau.
Maakt in principe niet uit waar het gebeurd en door wie⦠als het maar volgens de normen van de fabrikant gebeurt.
En zeg nu eerlijk, we willen alles goedkoper, daar hangt dan aan vast dat het van buiten Europa komt.
Velen kopen hier zelfs Chinese horloge toolsā¦
ftfy
Ik denk iedereen hier, alleen niet iedereen durft er voor uit te komen. Sommige dingen zijn ook meer dan prima uit china. Zou gek zijn om jezelf te laten bedonderen door Cousins. Chinese winders worden daar voor zon 300 pond aangeboden. Ik heb exact dezelfde set, houten doos, sluiting (echt alles identiek) voor nog geen 50 euro.