Welkom op HF, en veel plezier vandaag met ophalen.
Hier een iets ander verhaal……uit alles blijkt dat het iig niet over een standaard MP oplichter gaat (als de wel zomis). Hij wil prima mee naar een juwelier gaan en ook dan samen met iemand anders van jou kant. Een beetje juwelier, hoeft niet een grote kenner te zijn, heeft het zeker kunnen vaststellen of het een fake is binnen no time.
Vanuit de foto’s krijg ik geen red flags te zien. Maar het is anders in het echt…
Mijn advies is om gewoon te doen wat je van plan was (juwelier, een bekende meenemen met een beetje kennis enz.). Een goede deal moet je niet zomaar laten gaan uit MP vrees. Ik heb persoonlijk wel een paar aankopen gedaan (de goedkopere horloges…) en echt op afstand. Geen problemen gehad en meestal een hele goede deal….
Dat gezegd hebbende, wel altijd alert blijven…hoort erbij.
PS: er staan op MP al een paar horloges die ook in het blauwe hier staan……
Zo te horen is dit een serieuze aankoop voor je, en je hebt gespaard om dit te kunnen bekostigen. Ik raad je echt aan om bij een juwelier of hier in het blauw je aankoop te doen. Ik heb al zovaak mensen op mp horen zeggen als nieuw en loopt perfect en komt hij aan met krassen. In dit segment moet je niet op mp kopen, dat is leuk voor een tweedehands seiko of een tweedehands ikea kast, in mijn ogen.
Allereerst welkom op HF, Raymond! En nou ja, alles is wel zo’n beetje gezegd, denk ik. Ik hoop dat je een originele en nette Seamaster aantreft. Succes, in ieder geval en we horen het wel!
Welkom, en ook ik sluit me aan bij vorige adviezen
.
Sla de MP verkoper af, want een juwelier gaat dit sowieso niet voor niets doen dus investeerder dat geld liever in een aankoop bij een betrouwbare verkoper (buy the seller).
Zeker bij een eerste aankoop zou ik voor bekende / betrouwbare kanalen en MP volledig links laten liggen.
Om teleurstelling te voorkomen.
Zo wat een bangerds hier allemaal zeg
Als je goed beslagen ten ijs komt, je huiswerk hebt gedaan, optie tot check van een juwelier/ iemand met meer kennis dan moet zoiets gewoon goed komen.
De prijs via mp moet gewoon reflecteren dat je alle hier genoemde zekerheden niet hebt. Calculeer een beurtje in (wat voor deze uurwerken niet de wereld kost) en geniet van je aanschaf.
Algemeen advies; out in the open, geen cashdeals doen in elk geval. Verder op voorhand een juwelier benaderen in de buurt van waar je afspreekt en vragen of deze tijd en kunde heeft om iets over de authenticiteit te zeggen (voor zover mogelijk). Bespreek met de verkoper dat je hier af wilt spreken. Twee vliegen in een klap; 1-veilige omgeving, 2-authenticiteit vastgesteld. Dan per bank de muntjes overschrijven en genieten van deze evergreen!
je zegt het goed. Als je goed beslagen ten ijs komt en je huiswerk hebt gedaan. Dan heb je ervaring met kopen en waarschijnlijk meer dan genoeg geld. Dit is zijn eerste aankoop, dat is een ervaring opzich. Geef wat extra uit en koop bij iemand die je vertrouwt is mijn mening.
Ziet er wel origineel uit.
Maar gezerin zijn leefttijd en hij is echt gedragen!
Voor mij teveel beschadigingen maar goed dat zie je ook.
Zo mooi zijn als je hem op een time graber kan zien of hij nog op tijd loopt.
Onderhoud is duur. Altans als dat er nog bij komt.
Succes.
Plaatje van de mijne. Onlangs nog service beurt gehad.
En toen nieuw gekocht.
Het lijkt er op dat het serienummer met 60 begint, volgens mij is deze dan uit 2009. Misschien aardig om te weten.
En van harte welkom hier! Koop verstandig en laat het enthousiasme thuis, kan veel geld schelen. Check ook even de rek op de band. Als ik dat zo zie zou dat wel eens aanzienlijk kunnen zijn.
En de werking van de bezel, bij veel vuil kan deze wel eens muurvast zitten. Is wellicht eenvoudig te verhelpen als het alleen vuil is maar is voor mij ook altijd enigszins een indicatie voor de rest van het horloge
Kijk ook naar het helium ventiel die zit meestal vast. Maar maakt niet uit. Zo diep zal je niet gaan. Neem ik aan.
Door een niet originele vervangen dus?
Die op jouw foto is een verouderde sec wijzer of een fake.
Ook veel rek oo de band en niet correct herpolijst lijkt me. Er dienen delen geborsteld te zijn en delen blinkend te zijn.
Precies dit, mooi verhaal allemaal wat @Erik11roept maar hij gaat hier voorbij dat het zijn eerste “echte” aankoop is.
Nu zou ik dit zonder meer durven maar pas na ik legio Sea masters in mijn handen en om de pols heb gehad.
Maar ervaring heeft tijd nodig, zo kan je eerste zo maar eens duurkoop worden.
En waarom legio alternatieven voor handen zoals hier op HF waar je een stuk vertrouwder je aankoop kunt doen
Pas alsjeblieft op, zeker gaan kijken, als je gevoel niet goed is lekker laten gaan.
Ik snap alle bangmakerij eerlijk gezegd niet hoor. Heel marktplaats stikt van de fijne mensen die gewoon netjes iets proberen te verkopen. Uiteraard zitten er ook een paar eikels tussen maar oké dat is overal zo. Maar om altijd maar standaard elke particuliere verkoper als oplichter af te stempelen gaat ook ver. Ik heb echt tientallen zeer prettige ervaring via MP.
Seamaster ziet er volgens mij goed uit, band lijkt me wel gepolijst. Reken voor een service (mocht je dat willen) bij de omega dealer op €550.
Ik weet niet of ze je willen helpen maar Omega heeft een kantoor ongeveer 100 meter van station Eindhoven, adres staat op de website. Let op het zit een beetje verborgen in een kantoorpand. Je kan ze eens bellen.
Ja het stikt van de fijne mensen maar anno 2022 is het ook een vrijplaats van oplichters geworden waar je als je geen verstand hebt van hetgeen wat je wilt aanschaffen (b.v. je eerste luxe horloge) flink op je bek kunt gaan.
We hebben het hier niet over een broodje kaas he, en het lijkt wel hoe duurder de goederen hoe lucratiever het is om iemand op te lichten.
Ook ik heb een hoop fijne ervaringen op MP (en ook wel een hoop mindere) maar ik had iedere keer wel mijn huiswerk gedaan of wist exact wat ik kocht. Dat geldt voor TS niet daar is hij transparant over.
Maar goed :
Ben benieuwd hoe het is afgelopen.
Heb ik gelijk even naar gekeken. Zover mijn onderzoek (paar fora afgegaan), lijkt het alsof dit tot 2015 werd gedaan.
Yes, keuze was een nee.
Uiteindelijk afgeknapt op de hele look & feel.
Bood het aan als 2005 model, terwijl het serienummer met 6 begon, leek dus een 1999 modelletje te zijn als ik me niet vergis. Verklaart overigens ook de wijzer volgens mij. Helium valve liep niet helemaal lekker. Band was alright, maar toch best wat rek.
Op de vraag waarop hij het serienummer had gebaseerd, liet hij weten dat hij het van een handelaae had doorgekregen waar hij zijn smartwatch probeerde in te ruilen/verkopen?
Toen toch nog even de tijd genomen om echt goed de dial te bestuderen, de lume leek behoorlijk off, geen mooie lijnen maar behoorlijke uitloop.
Originele vervangen onderdelen had hij weggegooid, zo ook papieren.
Overigens aardige kerel, was richting pensioen en had het klokje redelijk gedragen. Alleen geen liefhebber of kenner. Mijn ultieme besluit is dat ik even het enthusiasme wat tijd geef en dan een plan maak voor een mooie set.
Met de tweede serienummer bedoel ik natuurlijk ref.
zeker geen kenner als ze ooit al hebben bestaan
Goed besluit genomen!