Eerst het bandje, dan het klokkie

Een tijdje terug kocht ik via dit forum van Andre(etje) een mooi zwart gepolsterd hagelnieuw Swatchbandje met aluminium gesp. Precies wat ik zocht!
Een van de eerste Swatch irony chrono’s is altijd op mijn netvlies blijven staan. Je weet hoe dat gaat: die moet ik ook nog eens kopen. Alleen komt het er nooit van.
Heeeeeel af en toe zag ik 'm wel eens bij iemand om de pols, maar bij navraag of ie te koop was, kreeg ik alijd nul op rekest.
Natuurlijk heb ik af en toe Ebay afgestruind, maar op de momenten dat ik zocht op Swatch chrono irony, ook niets.
Begin deze week keek ik weer eens op de vuilnisbelt van Nederland, ook wel bekend als Marktplaats, en verd…, daar kwam ie ineeens voorbij.
Bandje zag er niet uit en heb zojuist een dikke drie kwartier nodig gehad om het glaasje een beetje toonbaar te krijgen. Maar… ik heb mijn Swatch irony chrono uit 1995 te pakken.
Het model heeft geen datum, wat de wijzerplaat uit balans brengt en de zwarte wijzers zijn goed afleesbaar op de aluminiumkleurige wijzerplaat en witte hulpschaaltjes.
Die kleine hulpschaaltjes helpen de wijzerplaat redelijk rustig te houden. Leuk is natuurlijk die eigenwijze rode chrono secondewijzer(i.r.l. feller van kleur).

leuke aanwinst :~

proficiat!

De aanhouder wint! Mooi klokkie (tu)

P.s. ik heb er ooit eentje gehad met op de band een vrouw in bikini getekend. Het was een kleurrijke verschijning. Waarschijnlijk heb ik het toen weggegeven … spijt :S

Eind goed, al goed! Leuk dat je 'm gevonden hebt. En leuke combi, zo!

Jij bent onverbeterlijk :smiley: proficiat!

ziet er goed uit…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Mooi man, de Swatch Time Cut uit 1996. Is nog
steeds nieuw te koop met het originele rubber
bandje. Gefeliciteerd (tu)

Is dat zo, Jaap? Heb recentelijk Ebay nog doorgespit: 1250 irony chrono’s maar deze niet gevonden…
Je zal wel gelijk hebben, maar dan is het met recht een klassieker. Al 18 jaar in in productie en dat voor een Swatch…

Allemaal bedankt voor de leuke reacties!(tu) Ben er blij mee!

N.b. als je af en toe op Ebay het Swatch-aanbod doorloopt, kom je écht hele leuke dingen tegen.
Zag er laatst een met een kleine secondewijzer op zes!!! Waarschijnlijk een chronowerkje, waarvan ze de rest niet gebruikten, maar erg leuk om te zien.

Strakke Time Cut! Van deze chronometer zijn ook 1500 individueel geteste exemplaren gemaakt, elk van deze heeft een eigen nummer op de wijzerplaat. Zie http://www.watchpapst.de/time-cut-3423.html

Enjoy it!

Best wel grappig dat je ook oog voor Swatch hebt,
ik heb natuurlijk maar een deel van je collectie
gezien en daar zat volgens mij niets bij wat ook
maar een beetje op een Swatch leek :wink:

Overigens wel een leuk verhaal en dat alles uiteindelijk
bij elkaar komt zonder dat je er weet van hebt, maar ja
zo gaat het vaker in het leven…
Veel plezier van en met je aanwinst!

mvg

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

@ Xavier en Jaap: bedankt voor jullie info! Top!!!

@ Frans: als horlogeliefhebber kun je niet om Swatch heen. Alleen al vanwege z’n grote diversiteit aan modellen, soms ontworpen door designers van grote naam en faam.
Naast alle leuke, mooie en goede ontwerpen, kun je bij Swatch terecht voor quarts, automaten, kinetic-achtige horloges (autoquarts > zeldzaam, maar toch…), touch en binnenkort een onderhoudsvrij/arm mechanisch horloge.
En… als Swatch er niet geweest was, zag de horlogewereld er nu heeeeeeeel anders uit.

Vreemd genoeg genereert een Swatch-aanwinst maar weinig reacties op fora.
Het eerste de beste ordinaire look-a-like ding van niet nader te noemen merken, doet het qua aantal reacties beter…:frowning:
Curieus…:wink:

Brutus Schreef:

En… als Swatch er niet geweest was, zag de
horlogewereld er nu heeeeeeeel anders uit.

Vreemd genoeg genereert een Swatch-aanwinst maar
weinig reacties op fora.

Dat is helemaal waar. Toevallig zat ik gisteren wel te zoeken wanneer de Sistem51 uitkomt, daar wil ik er toch wel een van hebben :wink:

lencoth Schreef:

Brutus Schreef:


En… als Swatch er niet geweest was, zag de
horlogewereld er nu heeeeeeeel anders uit.

Vreemd genoeg genereert een Swatch-aanwinst
maar
weinig reacties op fora.

Dat is helemaal waar. Toevallig zat ik gisteren
wel te zoeken wanneer de Sistem51 uitkomt, daar
wil ik er toch wel een van hebben :wink:

(tu)

Daar kijk ik ook naar uit!

Bijzonder dat het je gelukt is de losse componenten samen te brengen.
Mooie sobere uitvoering.
Dat je hem nog vele jaren in gezondheid mag dragen.
Grt, Harold