Zoals al eerder in een topic vermeld. Ik wil dit jaar een stoer/ruige klok aanschaffen. Geen klein horloge. De Louis Erard zijn 42mm, de Glycine 44mm, Edox 45mm en Alpina 46 tot 48mm. Het is niet makkelijk om een nieuwe klok uit te zoeken. Dit zijn toch wel de merken waar ik tussen wil gaan kiezen.
Glycine wil ik nog een keer bezichtigen, heb ze nog niet om mijn pols gehad.
Glycine
Een aantal modellen van Edox om mijn pols gehad. De Ice Shark en de WRC uitvoering zijn er nog niet helaas. Nadeel Ice Shark is dat het een Quartz is.
Edox
Ik heb een aantal Alpina horloges gezien. Erg mooi en nette vanaf prijzen. Ze zijn er in 48mm en 42 mm. 42 mm is te klein voor deze horloges. Het viel reuze mee met de 48mm, ik dacht dat dit veel te groot zou zijn maar dit is niet. De modellen zijn redelijk plat waardoor het niet zo groot lijkt. Ze hebben een aantal modellen in 46mm.Double chrono is erg mooi.
Alpina
Hoop binnenkort deze modellen van Louis Erard live te zien.Ben erg benieuwd.Dit zijn de “kleinste” horloges van dit stel.
Louis Erard
Ik heb nog de tijd, wil dit jaar een van deze thuis hebben(om de pols).
Mooie klokken allemaal, uiteraard zijn de Glycine’s mijn favorieten in dit overzichtje.
De Airman 2000 is echter wel al een paar jaar uit productie en naar ik inmiddels geleerd heb door zijn afmetingen (42mm, niet te groot en niet te klein) een gezocht en daardoor vrij zeldzaam model.
Ik heb de Glycine Airman 17 om de pols gehad. Dit is een mooi maat(46mm). De 42mm modellen zijn te klein voor het soort horloge als je het mij vraagt(ook bij Alpina).Ziet er erg goed uit. De SST nog niet gezien maar is denk ik iets te klassiek tov andere modellen.
Edox Ice Shark gezien. Ziet er goed uit, mooi robuust. Is met Quartz uurwerk.
Wil de nieuwe limited horloges nog bewonderen.
Binnenkort zie ik de Louis Erard horloges.Ben erg benieuwd naar de afwerking.
Hier nog een keer de horloges.
Twee mooie Movado’s.
Ik heb de Glycine Airman 17 om de pols gehad. Dit
is een mooi maat(46mm). De 42mm modellen zijn te
klein voor het soort horloge als je het mij
vraagt(ook bij Alpina).Ziet er erg goed uit. De
SST nog niet gezien maar is denk ik iets te
klassiek tov andere modellen.
De SST is idd een ander horloge dan degenen die je post. Kan hem uiteraard wel van harte aanbevelen maar is denk ik niet wat je zoekt!
Welke 42 mm Airman heb je gezien dan? Ik dacht dat die niet meer nieuw verkocht worden?
is een sinn op staal en (of) rubber niet iets voor je is 44 mm krast bijna niet door zijn geharde kast en zit als ik het zo zie in de zelfde prijs klassen