Eerste aantrekkelijk Kickstart-horloge

Normaal gezien word ik niet bepaald aangetrokken tot de horloges die ik kickstarter zie passeren.
Deze keer is het anders, ziet er tamelijk tijdloos uit als je het mij vraagt.
Ziet er alvast stijlvol en elegant uit, wat vinden jullie?

Beetje GS achtige kloon …

ziet er inderdaad Stijlvol en elegant uit… maar ook “tamelijk generiek”… en dat riekt in mijn optiek snel naar een zogenaamde “Alibaba-special”… ofwel een horloge samengesteld uit onderdelen die zo in china (dus via Alibaba.com) te koop zijn…

2 likes

Van veraf lijkt het net een International Watch Co

3 likes

Kan zijn, maar ik heb een zwak voor vormgeving en rustig design :wink:

Niets bijzonders, maar wellicht is dat ook je zoekt. Dan ziet het er gewoon klassiek uit. Maar bijv. dat het een “Enamel Dial” heeft, geloof ik gewoon niet. Emaille verf zeker, echt emaille? Neen.
En dat “Most mechanical watches beat 18,000 times per hour”, zouden ze dat echt zelf geloven? Ik hoop van niet.

1 like

Verkoop praatjes natuurlijk!
Ze willen ze uiteraard verkocht krijgen :wink:
Ben ook niet van plan te bestellen, vond het gewoon eens aangenaam om
een niet te schreeuwerig, en perfect in balans ontworpen horloge tegen te komen op kickstarter.

1 like

ik kan geen afbeelding ontdekken… welke is het, dan kijk ik zelf even?

Niet vernieuwend, niet speciaal, niet bijzonder. Niets voor mij :grinning:

4 likes

Hastings & Co
geef hier een omschrijving

1 like

Eens met @Jurgen. Ook ik zie geen vernieuwend concept, maar het is natuurlijk wel gewoon een strak en klassiek ogend horloge. Daar is niks op af te dingen. Probleem: daar zijn er volgens mij echter al meer dan genoeg van. Wil je lol niet bederven natuurlijk @samvdb.

1 like

Het is niets voor mij, maar het is wel een low budget alternatief als je een Seiko 5 als incidenteel gedragen dresser overweegt en iets groter wilt.

Seiko 5 inclusief plaatsen saffier: €100 a €110.
Voordelen: je hebt geen “5” embleem, geen enorm day date venster en de datum zit op 6.
Een Seiko 5 heeft een bracelet die je niet wilt dragen dus daar komt de prijs van een fatsoenlijke leren band bij.
De vraag is of de Hastings band van acceptabele kwaliteit is. En wat hij op den duur op de deurmat gaat kosten.

1 like

Ik zie dat niet zo, bij deze kastvorm denk ik eerst aan “492” andere merken.

1 like

…meh. :confused:

Vrij groot horloge voor een dresser. Qua prijs wel netjes, toch zou ik de miyota 8125 over slaan.

Dit, alle 3 punten.
(8215 trouwens)

Tja, lelijk vind ik 'm niet. Hoewel ik geen fan ben van Roman numerals en gouwe horlosies ben ik ook niet van. Gelukkig is ie er ook in staal. Duur vind ik 'm ook niet. Maar qua vormgeving zeker niet onderscheidend. Dit soort modellen zien we al jaren bij merken als Tissot en Seiko en misschien nog wel een tiental andere merken. Absoluut niet bijzonder, imo. Dus, I think I’ll pass…

Not my cup of tea.

Mooie klassieke klok, hoewel ik hem nog druk vind voor een Bauhaus style based dial. Doorzchtvenster vind ik een mooie extra. Maat voor mij te klein. En de Romeinse aanduidingen maken hem voor mij te klassiek.

Ik kan me goed voorstellen dat hier liefhebbers voor zijn.

Mooi klassiek horloge, maar niets Bauhaus aan. Het is in de stijl die in schwung was, in de tijd dat ook Bauhaus actief was. Maar er is niets Bauhaus aan. Zo’n beetje als alle dames zijn vrouwen, maar daar kan je niet uit concluderen dat alle vrouwen dames zijn :wink:

1 like