Eerste aanwinst onder invloed van dit forum

Goeiemorgen,

In 1e instantie ben ik lid geworden ben van dit forum om meer info te verzamelen over een Seiko Velatura
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,105623
. Ik ben er echter nog niet helemaal uit of ik die ga nemen of eerder een Kinetic Perpetual of zelfs een Premier met 6R20 uurwerk of … of … Op dit forum komen zoveel mooie horloges langs dat ik steeds minder bomen door het bos zie :wink:

Ik had echter dringend een nieuwe horloge nodig en wou graag eens een automaat proberen. Anderzijds wist ik natuurlijk niet hoe zo een automaat zou bevallen en wou ik niet te veel geld uitgeven (de Kinetic of Premier komt er zeker nog bij).

De laatste tijd komt er op dit forum (en andere sites) regelmatig een erg mooie en bovendien zéér betaalbare automaat voorbij waar de eigenaars blijkbaar erg blij mee zijn.

Die is het dus ook geworden: Een Orient Mako.

Niet erg origineel, maar toch een variant die volgens mij iets minder vaak aangeschaft wordt. Ik heb namelijk voor de Mako met “Pepsi” bezel en stalen band gekozen. Ik had dit horloge nog nooit in het echt gezien, dus het was ergens wel een gokje. Gisteren heb ik hem ontvangen en hij is echt schitterend. Zeker zo mooi als op de beste foto’s. Bovendien voelt hij erg degelijk aan. Ik begrijp niet hoe Orient dit klaarspeelt voor zo’n lage prijs…

Over de nauwkeurigheid kan ik nog niet veel zeggen, maar de eerste indruk is dat hij behoorlijk precies loopt.

Kortom: mijn eerste automaat-ervaring is erg positief. Ik vrees dat ik de microbe nu pas echt te pakken heb !

GroteBozeWolf

PS. Dank aan de forumleden die uitgebreid hun ervaringen posten en hun kennis meedelen. Daar heb ik als beginnend horlogeliefhebber erg veel aan.

Leuk om je relaas te lezen! Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum.
Dat we nog maar veel nieuwe aanwinsten mogen aanschouwen…
Jur

Hoi GBW,

Leuk te lezen dat je, net als velen en niet in de laatste plaats ikzelf, veel aan dit forum hebt. De Orient is zeker een goede keuze, erg veel horloge voor je geld.(tu)

Met smacht wachten we op de foto’s :wink:

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik heb met veel genoegen jou verhaal gelezen en feliciteer je hierbij dan ook met de aanwinst van je eerste automaat.
Je hebt met de juiste inzet goed gewikt en gewogen. En dat heeft zich vertaald in een horloge welke jou op gepaste wijze de tijd doet beleven.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

welkom op het forum. De Oriënt is een goede keuze! Veel horloge voor het geld.
Heb je hem via internet gekocht?

Groet,
Arno.

@ Arno:

Jawel, brick & mortar aanbieders van Orient horloges heb ik (in België tenminste) nog niet gevonden. Ik heb het horloge gekocht van een Duitse verkoper “Schoene Uhren”, die onder andere een shop heeft op eBay onder de naam “sellitservice”.

Lage prijzen ivgl met enkele andere aanbieders en zeer goede verkoopservice. Het horloge werd geleverd via UPS. Was uitstekend verpakt en inclusief originele Orient doos, tag, handleiding en ingevuld garantieboekje.

@ allen: blij te horen dat de Orient een goede keuze is. Dat sterkt me in mijn voornemen om op de ingeslagen weg verder te gaan :wink:

Ook namens mij welkom op dit prachtige forum.Heb mij recent ook aangemeld met een Mako en wel de Blue Mako.Ben er zeer tevreden over.Heb je wellicht ook een foto?

merci, ik zal eens kijken…

Groet,
Arno.

Gefeliciteerd, en dat er nog maar vele mogen volgen! :wink:

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Ik moet zeggen dat de invloed van dit forum OK is geweest:D
Veel plezier met het horloge!

@Stecor1 & MartinB:

Mijn fotografische kwaliteiten zijn ondermaats. En dat is een eufemisme.
Heb ook geen geweledige camera. Maar ik zal een poging wagen in de loop van de komende week.